English

شهردار تهران عنوان کرد:

تا وقتیکه با بحران مواجه نشویم، همه اقدماتمان در حد مانور خواهد بود!

شهردار تهران اعلام کرد: ما هنوز با شرایط حاد و بحرانی در تهران مواجه نبوده ایم ، درواقع همه اقداماتی که انجام می دهیم مانند مانور است.

تا وقتیکه با بحران مواجه نشویم، همه اقدماتمان در حد مانور خواهد بود!

به گزارش موج، پیروز حناچی، عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه درحال حاضر زیرساخت های لازم در تهران فراهم شده و در ادامه باید کاری کنیم که بهره وری ناشی از وجود ازاین زیرساخت ها نیز بالا رود گفت: ما هنوز با شرایط حاد در تهران مواجه نشدیم ، درواقع همه اقداماتی که انجام می دهیم مانند مانور است.

وی با تاکید براینکه اگر در تهران زلزله ای رخ دهد باید آماده باشیم گفت: باید همکاری ها میان مدیریت شهری و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی نظیر اورژانس بیشتر شود ضمن آنکه در این مسیر همزمان توانمندی مردم برای مقابله با حوادث و بحران ها هم افزایش یابد.

حناچی از همکاری و انعطاف سازمان اورژانس کشور و تهران قدردانی کرد و گفت: همکاری ما با اورژانس خیلی بیشتر از وزارت بهداشت است و امیدواریم مردم از این همکاری بهره بیشتری عایدشان شود.

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند همه خدمات را به همشهریان ارائه بدهد و همکاری با سازمان هایی مانند اورژانس کشور به ما  کمک می کند که خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم در این جلسه با ذکر اینکه اورژانس تهران همکاری خیلی خوبی با شهرداری دارد گفت: این تفاهم نامه کمک خواهد کرد تا در چند بخش نظیر موضوع اورژانس هوایی و محل استقرار بالگردها اقدامات سریعتری انجام شود که این اقدامات در سه فاز طراحی و بر سر آن تفاهم شده است.

مجتبی یزدانی ادامه داد: بخش دیگر این تفاهم نامه مربوط به افزایش پایگاه های اورژانس و ایجاد فضای بالگرد و اورژانس هوایی است که سازمان آتش نشانی در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۶۴ ایستگاه آتش نشانی موتورلانس ها و در ۱۸ پایگاه خودروی اورژانس مستقر شده بیان کرد: ۶۵ پایگاه اورژانس راه اندازی شده و پنج پایگاه بحران در پهنه شمال، شرق، غرب، مرکزی و جنوب هم تعیین شده و آماده ساخت است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: فاز اول این تفاهم مربوط به تجهیز ۱۲۲ پایگاه اورژانس بر می گردد چرا که در حال حاضر ۳۴ پایگاه از این تعداد به صورت کانکسی فعال و دایر است.

یزدانی با ذکر اینکه در فاز دوم قرار شده تا استانداردهایی تبیین شده و به پایگاه های فعلی اضافه شود افزود: اشکالات و ایرادات در مناطق مختلف شناسایی و برطرف شده و همزمان یک نماینده از خدمات شهری و یک نماینده از اورژانس در مناطق موضوعات را تا حصول نتیجه بررسی و پیگیری کنند.

وی توضیح داد: در حاضر به طور کلی ۱۲۲ پایگاه اورژانس در تهران وجود دارد که ۵۹ عدد در سوله ها، ۳۴ پایگاه در کانکس، ۲ پایگاه در ایستگاه های مترو و ۲ پایگاه در معابر قرار دارند.

همچنین در این مراسم، رییس سازمان اورژانس کشور نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه، ضمن قدردانی از همکاری خوب شهرداری تهران با این سازمان گفت: ماحصل همکاری شهرداری تهران با سازمان اورژانس کشور منجر به سرعت بالا کیفیت خوب خدمات و رضایت مندی همشهریان شده است. 

دکترپیرحسین کولیوند با تاکید براینکه آموزش یکی از وظایف سازمان اورژانس کشور است  که با همکاری شهرداری تهران به خوبی در حال انجام است، در خصوص مدیریت بحران نیز  گفت؛ همکاری خوب شهرداری تهران با سازمان اورژانس کشور  علاوه بر بهبود کیفیت خدمات در زمان های بحران منجر به صرفه جویی و ذخیره سازی منابع شده است. 

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نقش امداد هوایی در شهر تهران و در مواقع بحرانی افزود: با احداث پد بالگرد در مناطق مختلف تهران امداد رسانی بهتر و با سرعت انجام  شده است. 

کولیوند در شرایط فعلی همدلی و همفکری بین بخشی را برای کمک به سایر هموطنان ضروری دانسته و کمک شهرداری نمونه بارز این همدلی معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه