English

موج گزارش می دهد:

زلزله ۴/۸ ریشتری ، بلایی که از سر پل ذهاب گذشت

زلزله نسبتا شدید ۴.۸ ریشتری استان کرمانشاه که درنزدیکی سرپل ذهاب رخ داد، خوشبختانه خسارتی را به همراه نداشت.

زلزله 4/8 ریشتری ، بلایی که از سر پل ذهاب گذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه امروز و در ساعت ۱۴:۳۹:۵۵ در ۴۵.۸۱ طول جغرافیایی و ۳۴.۳۸ طول جغرافیایی و در عمق ۱۰ کیلومتری بوقوع پیوسته است. 

براساس این گزارش،فاصله‌های این زلزله نیز در ۱۰ کیلومتری سرپل ذهاب(کرمانشاه)، ۲۶ کیلومتری قصرشیرین(کرمانشاه) و ۲۷ کیلومتری گیلانغرب(کرمانشاه) بوده است. 

بع از وقوع این زلزله فرماندار سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه خوشبختانه این حادثه طبیعی خسارتی را به دنبال نداشته است گفت: زلزله ۴.۸ ریشتری امروز که حد فاصل بین سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به وقوع پیوست تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی و مادی نداشته است.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: به محض وقوع زلزله گروه‌های ارزیاب به کانون زلزله و همچنین روستاها اعزام شدند و تا لحظاتی دیگر جلسه ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل به سر می برند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: شدت زمین لرزه به حدی بود که مردم با ترس و وحشت به خیابان ها آمدند ولی با توجه به استحکام بناها و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت منازل خوشبختانه تاکنون خسارتی اعلام نشده است.

فرزادی‌پور ادامه داد: مردم ضمن حفظ هوشیاری ایمنی های فردی و اجتماعی را با توجه به ویروس کرونا نیز رعایت کنند و امیدواریم که هیچ حادثه ای به مردم وارد نشود و ما نیز در کنار مردم هستیم.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که حتی در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز احساس شد.

به گفته فرماندارسرپل‌ذهاب ،  با توجه به تداوم پس لرزه ها پس از زلزله ۷.۳ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ و همچنین زلزله ۶ ریشتری چهارم آذر سال ۹۷، ستاد مدیریت بحران در این مناطق به طور دایم در آماده آباش کامل به سر می برد. شایان ذکر است، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه