English

وزیر بهداشت بیان کرد؛

مردم نباید سرگردان و نا آگاه باشند/ ازدحام در محل‌های تزریق واکسن ممنوع

وزیر بهداشت گفت: مردم نباید سرگردان و نا آگاه از شیوه واکسیناسیون باشند و نباید ازدحامی از مردم در محل‌های تزریق واکسن را شاهد باشیم‌.

مردم نباید سرگردان و نا آگاه باشند/ ازدحام در محل‌های تزریق واکسن ممنوع

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی در مراسم آغاز واکسیناسیون فاز دوم برعلیه بیماری کرونا، گفت: آرزوی قبولی طاعات را دارم برای همه عزیزانی که در ماهی که نفس کشیدن عبادت است، همه تلاش خودشان را گذاشتند تا نفس‌های مومنین گرفتار کرونا راحت‌تر از قبل باشد. از همه همکارانم در سراسر کشور که در مدیریت موج چهارم بیماری بسیار بسیار خوب و زیبا عمل کردند و بیش از آنچه که ما فکر می‌کردیم، توانستند بر تسلط بر این موج موفق باشند و از دکتر ریسی هم تشکر می‌کنم که امروز در استان تبریز برای آغاز فاز دوم واکسیناسیون همگانی حضور پیدا کردند.

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون از همه کسانی که فاز یک را مدیریت کردند تشکر می‌کنم. گرچه آغاز راه بود، مشکلات و کندی‌هایی داشت که بعضا مورد قبول من نیست، اما به هر حال کار تازه‌ای بود و هر کار تازه‌ای ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد. اما خوشحالم که علی‌رغم همه دغدغه‌هایی که برای تهیه واکسن داشتیم، چه با سازوکار کووکس و چه از قراردادهایی که از ماه‌ها پیش با شرکت‌های خارجی بسته بودیم و متاسفانه با مشکلات ناشی از تولید آن‌ها و تامین‌کنندگان، دیرتر از موعد و کمتر از حد مورد نظر واکسن دریافت کردیم، اما با دو هفته تاخیر توانستیم جمعیت گروه هدف اول را واکسینه کنیم و امروز خوشحالیم که در موعد مقرر فاز دوم واکسیناسیون کشوری را داریم آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در عین حال با تکیه بر تولید داخلی توانستیم فاز سوم آزمایش بالینی یکی از معتربرترین و موثرترین واکسن‌های جهان که در پاستور با انتقال دانش فنی از کوبا انجام می‌شود را آغاز کنیم و همچنین واکسنی که در مجموعه برکت است به فاز سوم رسید.

نمکی ادامه داد: امروز با مجموعه دیگری از شرکت‌های بایوتکنولوژی کشور که واکسن‌ دیگری را با استرالیا پیش می‌برد جلسه داشتم که آنهم یک نقطه امید است. هر شب هنگام خواب از خدا می‌خواهم که خبری خوش در مدیریت بیماری به من بدهد. خبر خوش دیگر امروزم این است که یک شرکت دیگر هم دارد به جمع سایر شرکت‌ها در فاز کلینیکال ترایال می‌پیوندد. از طرفی مجموعه واکسن اسپوتنیک وی در داخل کشور دارد آغاز می‌شود و تولیدات داخلی هم در اوایل خرداد خواهیم داشت و سفارشات خارجی هم به دستمان می‌رسد تا از این ماه سرعت پوشش واکسیناسیون کرونا را در گروه‌های هدف طبق جدول سند ملی افزایش دهیم.

وی تاکیدکرد: مردم نباید سرگردان و نا آگاه از شیوه واکسیناسیون باشند. همکارانم باید با مهارت و تکیه بر زیرساخت نظام شبکه به موقع به مردم خبر دهند که کسی در لحظه‌ای دچار ابهام نشود که مستحق دریافت واکسن است یا خیر و یا باید به کجا مراجعه کند. ما نباید ازدحامی از مردم در محل‌های تزریق واکسن را شاهد باشیم‌.

وزیر بهداشت گفت: امروز واکسیناسیون جمعیت ۸۰ سال به بالا آغاز می‌شود و ممکن است برخی از این عزیزان قابلیت آمدن به مراکز تزریق واکسن نداشته باشند و همکاران من باید ساز و کار مناسبی برای تکریم این عزیزان داشته باشند. نگذارید پیرزن و پیرمردی تنها که جز خداوند کسی را ندارد آهی بکشد که ای کاش کسی به او واکسن بزند. از همکارانم و عزیزان بهداشت می‌خواهم هیچ پیرزن و پیرمردی مبادا به دلیل نداشتن خانواده از واکسیناسیون دور بماند.

وی افزود: در این زمینه اگر لازم است از عزیزان بسیجی، هلال احمر و خیرین کمک بگیرید که کار را انجام دهیم و پیرزن و پیرمردی در خانه نماند که از واکسیناسیون جا بماند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق واکسیناسیون، بیان کرد: اطلاعات را باید به موقع به مردم داد. امروز واکسیناسیون بالای ۸۰ سال است، سپس بالای ۷۵ سال و...این افراد باید مطلع باشند و دچار سردرگمی نشوند. اگر جایی در استانی واکسن کم داریم و ۸۰ سال به بالا در منطقه‌ای بیشتر است باید ساختاری فراهم شود که فردی بالای ۸۰ سال در استانی با عدم تزریق واکسن روبرو نشود.

نمکی گفت: امروز دوست داشتم در آذربایجان شرقی بودم و مردم نازنین را زیارت می‌کردم. امیدوارم این حرکت بزرگ گامی موثر در کاهش ابتلای این گروه عزیز به بیماری باشد و برای گام‌های بعدی واکسیناسیون توفیق یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی