English

سردار حسین رحیمی:

پلیس حامی مالباختگان در تجمعات است

سردار رحیمی در واکنش به ویدیوی منتشرشده از تجمع و درگیری مقابل وزارت صمت اظهار کرد: در مورد تجمعات انتظار و توقع پلیس این است که افراد حتما مجوزهای لازم را دریافت کنند. اما متاسفانه بسیاری از تجمعات بدون مجوز است و با این وجود بخصوص در تجمعاتی که مربوط به مالباختگان است پلیس در کنار مردم و همراه این افراد است.

پلیس حامی مالباختگان در تجمعات است

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه یازدهمین مرحله از اجرای طرح رعد که پیش از ظهر امروز در مقر ستاد فاتب اجرا شد با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای لغو ترافیک در پایتخت گفت: این موضوع به پیشنهاد و با درخواست پلیس انجام شد تا بلکه بتوان با کمک آن از حجم تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی کاسته شود گرچه این موضوع زحمات پلیس را افزایش خواهد داد اما اولویت ما سلامت مردم است.

وی در مورد وضعیت اجرای طرح منع تردد شبانه در شبهای قدر نیز گفت: تنها در شبهای نوزدهم و بیست و یکم و بیست سوم ماه رمضان و برای این که مردم به عبادات خود در این شب برسند طرح منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد استثنائا اجرا نخواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در نخستین روز از لغو طرح ترافیک، اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در این خصوص نگرفته ایم اما قطعا میزان ترافیک افزایش پیدا کرده است اما به هر حال برای اینکه تراکم جمعیت در ایستگاههای مترو و اتوبوس کمتر شود، اقدام مناسبی است.

رحیمی درباره ی این که آیا طرح کاهش آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق نیز لغو شده است گفت: هم طرح ترافیک و هم این طرح نیز به مدت یک هفته لغو شده است.

افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در انتخابات پیش رو

رحیمی با اشاره به جلسه انتخاباتی که صبح امروز در آن حضور داشته گفت: نیروی انتظامی در سراسر کشور مسئولیت تامین نظم و امنیت انتخابات پیش رو را بر عهده دارد. در شهر تهران نیز امسال چهار انتخابات یعنی ریاست جمهوری ، شورای شهر و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان برگزار می شود و از همین رو پلیس با توان و امکانات بیشتری باید در تامین امنیت حضور داشته باشد از طرف دیگر نیز امروز اعلام شد تعداد شعب اخذ رای با توجه به شرایط کرونا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع به معنای افزایش تعداد نیروهای پلیس نیز هست چرا که باید در شعب بیشتری ماموران ما حضور داشته باشند.

رحیمی درباره برخورد پلیس با تخلفات انتخاباتی، گفت: کار بسیار بزرگ تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است البته ما انتظار شور و حرکات بیشتری هم داریم اما تاکنون خوشبختانه هیچ مورد تخلفی در این خصوص گزارش نشده و ما نیز بر مدار قانون و طبق آن رفتار خواهیم کرد.

وی درباره باز بودن بوستان ها نیز گفت: در پیک چهارم کرونا باید همه اقشار جامعه از مردم تا مسئولان همکاری کنند. درباره  حضور در پارک ها و غیره انصافا میزان همکاری کسبه خوب بوده و نزدیک به سه هفته است که واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند اما درخواست ما از مردم این است که در رعایت پروتکل های بهداشتی با پلیس همکاری کنند.

پلیس حامی مالباختگان در تجمعات است

رحیمی در واکنش به ویدیوی منتشرشده از تجمع و درگیری مقابل وزارت صمت اظهار کرد: در مورد تجمعات انتظار و توقع پلیس این است که افراد حتما مجوزهای لازم را دریافت کنند. اما متاسفانه بسیاری از تجمعات بدون مجوز است و با این وجود بخصوص در تجمعاتی که مربوط به مالباختگان است پلیس در کنار مردم و همراه این افراد است.

وی ادامه داد: حتی در مواردی که تجمعی صورت گرفته ماموران پلیس از مسئولان مربوطه خواسته اند تا به جمع مردم آمده و به آنها پاسخ دهد چرا که ما خود را همراه و یاور مردم می دانیم.

پیگیری برای تامین واکسن کرونا برای ماموران پلیس

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره تامین واکسن کرونا برای ماموران پلیس نیز گفت: پیگیری هایی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای تامین واکسن در حال انجام است و قول هایی در این خصوص به ما داده شده تا سهمیه واکسن کرونا به پلیس نیز اختصاص داده شود. ما این واکسن ها را از پایین ترین و پرارتباط ترین سطوح آغاز کرده  و در میان ماموران اعم از ماموران راهور، پلیس پیشگیری ، پلیس آگاهی و غیره توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان این که پس از اختصاص واکسن تفاوتی میان سرباز و کادر وجود ندارد، گفت: همان طور که گفتم اولویت افراد بر حسب میزان ارتباطی که با مردم دارد در تزریق واکسن انتخاب می شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره ی این که آیا مشخص شده که چه زمانی واکسن کرونابه ماموران پلیس داده خواهد شد گفت: هنوز زمانی به ما اعلام نکردند اما اعلام شده که جزو اولویت هاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی