English

اهدا کنندگان خون در شب های ماه رمضان جریمه نمی شوند

با هماهنگی‌های انجام شده اهدا کنندگان خون می‌توانند در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

اهدا کنندگان خون در شب های ماه رمضان جریمه نمی شوند

به گزارش خبرگزاری موج، ماه مبارک رمضان از فردا آغاز می‌شود و امسال روزه داری در شرایط کرونایی انجام خواهد شد. شرایطی که در آن 900 مرکز درمانی کشور نیازمند اهدای خون هموطنان نوعدوست هستند تا در شرایط بحرانی بیماران، خون آنها جانبخش و حیاتبخش بیماران نیازمند در بخش‌های مختلف مراکز درمانی کشور باشد.

با توجه به اینکه در موج سهمگین شیوع کرونا قرار داریم و بنا به قانون اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد شبانه  وجود دارد ؛ یکی از نگرانی‌های قابل توجه مسؤولان سازمان انتقال خون درباره اهدای خون مردم در شب‌های ماه رمضان با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد بوده اما حالا این مشکل مرتفع شده است.

محمد رضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان در این باره گفت: علیرغم اینکه روزه داری منافاتی با اهدای خون ندارد ، به خاطر اهمیت ویژه تامین خون برای بیماران و عدم تمایل بعضی از روزه داران برای اهدای خون در طول روز، هماهنگی انجام شد تا اهدا کنندگان خون بتوانند پس از افطار حتی تا ساعت ۱۲ شب به برخی از مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام شماره پلاک خودروهای افراد اهدا کننده جریمه شکستن محدودیت تردد شامل حالشان نخواهد شد.

 مهدی زاده افزود: طی ماه مبارک رمضان مرکز وصال تا ساعت ۲۴ و مراکز ستاری (منطقه ۵ ) و تهرانپارس ( منطقه ۴ ) تا ساعت ۲۳و ۳۰ دقیقه برای دریافت خون از داوطلبان اهدا کننده فعال هستند و غیر از مرکز اهدای خون نارمک و مترو امام خمینی(ره) که در این ایام تعطیل هستند، ساعات کار بقیه مراکز مثل قبل خواهد بود.

وی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان را در سال جاری در شرایطی متفاوت و حساس برای بیماران نیازمند به خون پشت سر می‌گذاریم ، همه اهداکنندگان را به شرکت در این ضیافت و نجات جان انسانها بر سرسفره ماه مبارک رمضان دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به مراکز اهدای خون با اهدای خون در طرح  "ضیافت نجات" مشارکت فرمایند؛زیرا در ماهی که از هزار ماه برتر است نجات جان یک انسان که خداوند آن را برابر با نجات جان تمام انسانها می‌داند از بالا ترین حسنات است.

 از اهداکنندگان خواسته شده با اخذ نوبت اینترنتی از طریق پرتال www.ibto.ir بدون اتلاف وقت به یاری بیماران بشتابند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی