English

فروش سیگار فقط با پروانه خرده فروشی

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: مطابق قانون فروش محصولات دخانی صرفا از طریق واحدهای صنفی تحت پوشش ۳ اتحادیه سوپرمارکت، خوار بار و سقط فروش امکان پذیر است.

فروش سیگار فقط با پروانه خرده فروشی

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اصغر رمزی گفت: دستورالعمل صدور پروانه خرده فروشی محصولات دخانی و سیگار از چند ماه قبل به اتحادیه های یاد شده ابلاغ گردیده است و واحدهای صنفی مشمول و واجد شرایط طی چند ماه اخیر در سراسر کشور اقدام به دریافت پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی نموده‌اند و سامانه الکترونیکی بر خط اصناف به نشانیiranianasnaf. irبه عنوان درگاه ورود، پذیرش و ثبت نام برای دریافت پروانه خرده‌فروشی فعال است.

وی با توجه به نزدیک شدن زمان تعیین شده برای برخورد دستگاه های نظارتی و بازرسی با فروشندگانی که پروانه توزیع محصولات دخانی و سیگار را ندارد، تاکید کرد: علیرغم اطلاع رسانی های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های ذیربط و دستگاه های مربوطه حداکثر تا پایان خردادماه جاری متقاضیان واجد شرایط می‌توانند نسبت به دریافت پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی اقدام نمایند، زیرا از اول تیرماه سالجاری با عرضه کنندگان سیگار و محصولات دخانی غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تصریح کرد: از جمله شرایط صدور پروانه خرده فروشی محصولات دخانی فاصله حداقل ۱۰۰ متری واحد صنفی از مراکز آموزشی، ورزشی و فرهنگی است و در صورت دریافت پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی توسط واحد صنفی، اگر اقدام به فروش سیگار به افراد زیر ۱۸سال و یا فروش سیگار به صورت نخی و یا فروش سیگار قاچاق بدون تصویر و پیام بهداشتی شود، با اولین گزارش رسمی دستگاه های نظارتی و بازرسی، پروانه یاد شده باطل می‌‌گردد و دیگر برای آن واحد صنفی پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی صادر نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه