English

گزارش اختصاصی موج از تعطیلی بخش جانبازان بیمارستان ایرانیان؛

نسخه بیمه و بنیاد شهید برای آوارگی ده ها جانباز اعصاب و روان:تعطیلش کنید!/رییس بیمارستان ایرانیان : ما هیچ کاره ایم!

چندی قبل تعدادی از خانواده های جانبازان بستری در بیمارستان ایرانیان در تماس هایی تلفنی با خبرگزاری مدعی شدند که به دلیل عدم اجرای تعهد و پشتیبانی مالی بیمه دی 3 بخش اصلی جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان ایرانیان در حال تعطیلی است.

نسخه بیمه و بنیاد شهید برای آوارگی ده ها جانباز اعصاب و روان:تعطیلش کنید!/رییس بیمارستان ایرانیان : ما هیچ کاره ایم!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بعد از تماس تعدادی از خانواده های جانبازان  اعصاب و روان که بیمارانشان در بخش جانبازان بیمارستان ایرانیان در منطقه 22 بستری بودند و ادعای آنها مبنی بر اینکه چند روزی است که این بخش به خاطر اختلافات مالی بین بنیاد شهید و بیمه دی تعطیل شده است، خبرنگار موج درصدد پیگیری این موضوع برآمد. بررسی های اولیه حکایت از آن داشت که اختلاف مالی بین بنیاد شهید و بیمه دی چند سالی است که موجب شده تا نه تنها ارایه خدمات به جانبازان اعصاب و روان به شدت نامناسب شود که حتی باعث اعتراض خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران شده است.

یکی از پرسنل این بیمارستان در گفتگو با خبرنگار موج گفت: گفته می شود که بیمه دی قراردادش را با بنیاد شهید قطع کرده است و برای همین بیمارستان نیز مجبور به تعطیلی این چند بخش شده است.  

به گفته وی، قرار بود که بیماران بستری شده در این بخش های چندگانه تا پایان بهمن ماه ترخیص شوند و بعد از آن این بخش ها به صورت کامل تعطیل شود!  

پاسکاری به شیوه مسئولان

پیگیری های موج برای گفتگو با مسئولان بنیاد شهید متاسفانه به نتیجه ای نرسید و هیچ یک از آنها حاضر به گفتگو نشدند اما، تلاشمان در نهایت منجر به گفتگو با رییس بیمارستان ایرانیان در همین خصوص شد  

محمد رضا گلستانی، با تایید تعطیلی بخش های اعصاب و روان این بیمارستان گفت:این موضوع هیچ ارتباطی به ما ندارد. در واقع ما هیچ کاره ایم! خود بیمه دی به بنیاد اعلام کرده که چرا در حالیکه خودتان مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان دارید، بیماران را به مراکز دیگر ارجاع می دهید؟ در واقع برخلاف آنچه گفته می شود دلیل تعطیلی بخش های جانبازان ما، عمل نکردن بیمه دی به تعهداتش نیست. بلکه به اختلاف نظر بین بنیاد و بیمه باز می گردد. 

وی افزود: البته از نظر من هم، این موضوع  منطقی است. چرا که بیمه مجبور است طبق قراردادی که با بنیاد دارد، 100 درصد هزینه های بیمار بستری شده را به ما بپردازند ولی وقتیکه این جانبازان، در مراکز تحت پوشش بنیاد بستری می شوند، بیمه باید 70 درصد هزینه هایش را تقبل کند. بنابراین طبیعی است که بیمه خواستار آن باشد که به خاطر کاهش هزینه ها؛ بیماران در مراکز خود بنیاد بستری و نگهداری شوند.  

گلستانی در مورد توقف پذیرش جانبازان در این بیمارستان گفت: ما اگر هم بخواهیم دیگر نمی توانیم جانبازان را پذیرش کنیم. چرا که سایت پذیرش جانبازان ما از سوی خود بنیاد و بیمه بسته شده است. 

رییس بیمارستان ایرانیان با ذکر اینکه این بیمارستان در بخش های مختلف مخصوص جانبازان خود، ظرفیت پذیرش 130 تا 140 بیمار اعصاب و روان را دارد گفت: از حدود 10- 12 روز قبل روند پذیرش بیماران متوقف شده و بخش ها به تدریج از جانبازان خالی شده است.

اما چرا با وجودیکه سالهاست این بیمارستان پذیرای جانبازان اعصاب و روان است، تاکنون نه بیمه و نه بنیاد به این فکر نیافتاده اند که نگهداری از جانبازان به این شکل؛ مقرون به صرفه نیست؟! سوالی که گلستانی هم پاسخ دقیقی در مورد آن ندارد و تنها به این گفته بسنده می کند: نمی دانم.... شاید مسئول قبلی بخش جانبازان ما که متاسفانه هم اینک در قید حیات نیست، موفق شده بوده تا بیمه و بنیاد را برای ادامه نگهداری جانبازان در این بیمارستان توجیه کند. ولی در هر صورت آقایان الان به این نتیجه رسیده اند که باید این رویه در همین جا متوقف شود!

 رییس بیمارستان ایرانیان اما در پاسخ به این سوال که سرنوشت جانبازانی که تا دیروز در این بیمارستان بستری بودند چه شده است نیز گفت: این بیماران تحویل خانواده هایشان شده اند و حالا باید خود خانواده های این جانبازان به بنیاد شهید مراجعه کنند تا به یکی از مراکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان همان مجموعه معرفی شوند.

  این در حالی است که بسیاری از جانبازان اعصاب و روان شرایط حضور در منزل را ندارند و پرستاری از این جانبازان برای خانواده هایشان بسیار سخت است، ضمن آنکه تعداد بیمارستان هایی که بیماران اعصاب و روان را نگهداری می کنند نیز، بسیار محدود است.

حالا و در چنین شرایطی بنیاد شهید روزه سکوت گرفته است اما تلفن های خانواده های جانبازان حکایت از آن دارد که جانبازانی که تاکنون سالها در بیمارستان ایرانیان بستری بوده یا تحت درمان بوده اند، حالا در شرایط سختی در خانه های کرونایی اشان زندگی می کنند و باعث بروز مشکلات حاد و عدیده ای در بین خانواده های خود نیز شده اند. شرایطی آنقدر حاد که در برخی از موارد خانواده های این جانبازان، نمی دانند با آنها چه کنند  و به گفته خودشان، بنیاد شهید هم به بهانه کمبود ظرفیت، حاضر به پذیرش آنها نیست.  وضعیت وقتی حادتر و حساس تر می شود که بدانیم، بسیاری از این یادگاران دفاع مقدس اگر تحت مراقبت نباشند ممکن است ناخودآگاه سلامت و زندگی خانواده یا حتی سایر اعضای جامعه را تهدید کنند. با این حال به نظر می رسد بنیاد شهید قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و همچنان بر قطع همکاری با بخش های خصوصی نگهداری اصرار دارد! اصراری که شاید در نهایت باعث بروز حوادث تلخی شود که جبران ناپذیر باشد. گرچه در آن صورت نیز بعید به نظر می رسد که بنیاد شهید یا سایر نهادها، باز هم زحمت پذیرش مسئولیت تصمیمی که جانبازان را به در این شرایط بحرانی کشانده بدهند! در چنین شرایطی احتمالا در روزهای آینده بیشتر از این 130-140 جانباز جنگ تحمیلی خواهیم خواند و شنید!

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    شما رو به خدا مشکل بیمه جانبازان و اخراج این عزیزان از بیمارستان ایرانیان را پیگیری کنید .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه