English

شهرداری تهران ملزم به برنامه عملیاتی احداث پارکینگ های عمومی شد

محمد سالاری از الزام شهرداری تهران به احداث پارکینگ های عمومی در پایتخت خبر داد.

شهرداری تهران ملزم به برنامه عملیاتی احداث پارکینگ های عمومی شد

به گزارش خبرگزاری موج، امروز در صحن شورای شهر یک‌فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیرسطحی با رویکرد مشارکتی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی آغاز نهضت پارکینگ‌سازی خواهد بود.

وی افزود: پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های تهران یکی از چالش‌ها و مشکلات شهروندان محسوب می‌شود چرا که تبدیل به شهری خودرومحور شده و عملاً بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها تبدیل به توقفگاه‌ خودروها شده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پس از پیگیری‌های مکرر با سازمان ثبت اسناد توانستیم آنها را اغنا کنیم تا ساختمان‌هایی که کسری پارکینگ دارند بتوانند در جای دیگری پارکینگ بگیرند و سند نیز برای آنها زده شود.

سالاری ادامه داد: طرح تفصیلی نیز این زمینه را فراهم کرده بود که اگر یک ساختمان کسری پارکینگ داشت بتواند در شعاع 250 متری این کسری را جبران کئد و این موضوع خوشبختانه اکنون محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌سازی امروز توجیه اقتصادی دارد و ارقام قابل توجهی برای خرید و فروش آن مطرح می‌شود گفت: در حال حاضر بخش خصوصی برای پارکینگ‌سازی انگیزه اقتصادی دارد و می‌‌توان از فضاهای زیرسطحی برای این موضوع استفاده کرد.

سرانجام یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر با رأی اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه