English

سخنگوی ناجا:

سرقت های خرد در ایام کرونایی ۱۲ درصد افزایش داشته است/پرونده سیلی نماینده به مامور راهور را پیگیری خواهیم کرد

در طول مدت یکسال کرونایی گذشته بیش از ۲۲۵ هزار نفر از شهروندان توسط مراکز بهداشتی ما در خصوص خصوص شدند.

سرقت های خرد در ایام کرونایی ۱۲ درصد افزایش داشته است/پرونده سیلی نماینده به مامور راهور را پیگیری خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج  در مورد افزایش سرقت ها و برخوردهای اراذل و اوباش گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت با فرماندهی استاندار تشکیل شده و لی در عین حال پلیس درکنار افزایش ۱۲ درصدی سرقت  های خرد؛ افزایش ۱۵ درصدی کشفیات و برخورد با سارقان را داشته است.

وی با ذکر اینکه در طول یکساله گذشته بیش از ۶۸ هزار بازدید صنوف داشتیم گفت: در این زمینه بیش از ۳۰ هزار واحد که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند پلمب شده اند.

وی با ذکر اینکه در طول یکسال گذشته با تلاش نیروی انتظامی بیش از ۲ میلیون ماسک کشف شده است گفت : همچنین  ۶ میلیون و ۵۰۹ خودرو وارد در خصوص ترددهای بعد از ساعت اعمال محدودیت ها ثبت پلاک شده اند که تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شده اند.

سخنگوی ناجا همچنین در خصوص آخرین وضعیت ترخیص موتورهای رسوبی در پارکینگ ها گفت:  پس از صدور دستورات فرمانده ناجا و آغاز ترخیص موتورهای رسوبی بیش از ۷۰ هزار موتورتوسط مالکان آنها ترخیص شده اند و سایر مالکان هم تا پایان سال فرصت ترخیص دارند.

حاجیان تصریح کرد: در طول یکسال کرونایی گذشته بیش از ۵۲۰ هزار پرونده مشاوره به دفاتر مشاوره ما در کلانتری ها ارجاع شد که ۳۳۰ هزار تای آنها به مصالحه انجامید.

وی همچنین ۲۲۶۶ نفر محتکر ملزومات بهداشتی شناسایی  و ۲۰۴۴ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

سخنگوی ناجا  با  تاکید  بر اینکه ناجا با جدیت پرونده سیلی زدن نماینده مجلس به یک سرباز راهور را پیگیری می کند گفت: برخلاف اخبار منتشر شده هیچ مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه صادر نشده است و هیچ جلسه جدیدی بین عنابستانی و سردار اشتری برگزار نشده و عکس منتشر شده در این زمینه مربوط به ۵ ماه قبل است!

وی با تکذیب جریمه حاضران بدون ماسک در خودروها و پمپ بنزین ها گفت : هیچ کس تاکنون به خاطر نزدن ماسک جریمه نشده بلکه فقط تذکر لسانی داده شده است. البته اگر در خودرو چندین نفر بدون ماسک باشند پلیس می تواند آنها را جریمه کنند.

حاجیان در خصوص افزایش آمار سرقت ها در ایام کرونایی گفت: ما در برخورد با سرقت ها تنها هستیم . باید سازمان های مختلف قدرالسهم و تعهد خود را در ریشه یابی و درمان سرقت اعلام کنند و به آن عمل نمایند. البته درست است که در جرایم سرقت های خرد شاهد افزایش ۱۲ درصدی بوده ایم ولی در عین حال جرایم مربوط به عنف و سرقتهای مسلحانه و حمل مواد مخدر کاهش داشته است

وی در مورد برخورد به  بدحجابان نیز گفت: بد حجابی یک جرم قانونی است. ما نیز موظف به برخورد با آن هستیم. بر این اساس اشکالات سامانه مربوطه نیز رفع شده است. 

حاجیان تصریح  کرد: البته اینگونه نیست که هرکسی بتواند در مورد بدحجابی خودرو سواران گزارش بدهد. بلکه چنین شخصی یکسری شرایطی دارد وباید از قبل در سامانه مربوطه ثبت نام کرده باشد.

سخنگوی ناجا در مورد دلایل مخالفت پلیس با طرح زیست شبانه نیز به خبرنگار موج گفت : در شرایط کرونایی امروز اصولاً اجرای چنین طرحی بی معناست.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ناجا از نماینده ای که به صورت پلیس راهور سیلی زده شکایت کرده؟ نیز گفت: از وجهه حقوقی ناجا به کمیسیون نظارت مجلس شکایت کرده و از وجهه حقیقی نیز خود مامور مذکور باید از طریق مراجع قضایی شکایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه