English

رئیس سازمان زندان‌ ها:

طی روزهای اخیر شاهد بازدید بیش از ۲۰۰ تن از قضات دادگستری تهران بودیم

رئیس سازمان زندان ها همچنین از استمرار حضور موثر همکاران قضایی، دادستان ها و روسای کل دادگستری ها در زندان ها خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر شاهد بازدید بیش از 200 تن از قضات دادگستری تهران به همراه آقایان القاصی مهر و حشمتی از زندان های تهران بودیم.

طی روزهای اخیر شاهد بازدید بیش از ۲۰۰ تن از قضات دادگستری تهران بودیم

به گزارش خبرگزاری موج، « مهدی حاج محمدی » رئیس سازمان زندان ها در شورای عالی قضایی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به وضعیت خانواده های زندانیان در جریان سفر به گیلان گفت: در الگوی نظام زندانبانی مبتنی بر آموزه های دینی، دو ماموریت «کمک کردن و احیاء زندانیان» و «مراقبت از خانواده های آنها» بر عهده ما قرار داده شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای هدفمند و برنامه ریزی شده مدیران کل زندانها و روسای کل دادگستری ها و دادستان های مراکز استانها و شهرستانها از خانواده های زندانیان و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های زندانیان نیازمند گفت: این اتفاق مبارک در حفظ خانواده ها و جلوگیری از آسیب ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده موثر است و باعث می شود زندانی و خانواده او در اردوگاه نظام حفظ شوند و این برخورد سخت و تلخ در زندانی کردن مجرم را نیز از سر دلسوزی و خیرخواهی بدانند.

رئیس سازمان زندان ها همچنین از استمرار حضور موثر همکاران قضایی، دادستان ها و روسای کل دادگستری ها در زندان ها خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر شاهد بازدید بیش از 200 تن از قضات دادگستری تهران به همراه آقایان القاصی مهر و حشمتی از زندان های تهران بودیم.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به سخنان رئیس سازمان زندان ها، با بیان اینکه نباید حکم فرد زندانی را با خانواده او یکی دانست، تاکید کرد: باید تا آنجا که امکان دارد از آلام خانواده های زندانیان کاست و در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به آنها توجه کرد.

زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این نشست از تجهیز زندان های سراسر کشور به سیستم های دادرسی الکترونیکی خبر داد و با بیان اینکه امروز در هر زندان حداقل یک اتاق دادرسی الکترونیکی و ارتباط تصویری وجود دارد، گفت:  در مجموع 400 اتاق دادرسی الکترونیکی در زندان ها و بیش از 2500 اتاق در مراجع قضایی راه اندازی شده و ان شاالله تا پایان سال هزار اتاق دادرسی الکترونیکی دیگر در مراجع قضایی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز در این نشست از تعدیل روزانه 8 میلیارد تومان هزینه در نتیجه راه اندازی سیستم های دادرسی الکترونیکی به اهتمام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد.

سید محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این نشست خواستار تشویق آن دسته از مدیران دستگاه قضایی شد که با ارائه طرح های مختلف، سبب صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری می شوند.

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفرهای استانی به ویژه سفر گیلان در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد، به سفر روز گذشته خود به چابهار اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت های فوق العاده ای که در  چابهار وجود دارد، یکی از معضلات جدی این منطقه «حاشیه نشینی» است که این شهر را به پرجمعیت ترین شهر حاشیه نشین کشور در مقیاس «جمعیت به شهر» تبدیل کرده است.

آیت الله رئیسی در واکنش به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بر اجرای مصوبات سفرهای استانی از جمله سفر گیلان تاکید کرد و گفت: اگر مصوبات سفرهای استانی اعم از «پرونده ها» و «مباحث اقتصادی و تولیدی» پیگیری و اجرا نشوند، مردم ناامید خواهند شد. بخش های بازرسی قوه قضاییه در راستای نظارت بر اجرای مصوبه های سفرهای استانی باید پیگیری های مجدانه ای داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین منتظری به ارائه گزارشی از اقدامات دادستانی کل کشور در دوره تحول پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه