English

آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های امام(ره):

امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران و فقرزدایی را آموخت

آیت الله رئیسی بیان کرد: امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را آموختند و احیاء کردند.

امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران و فقرزدایی را آموخت

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، با درود و سلام بر روح مطهر و پرفتوح امام خمینی (ره)، و با بیان اینکه امام دین و امور دنیا و آخرت مردم را احیا کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین شخصیت امام (ره) فرمودند که امام شخصیتی تحول گرا و تحول خواه بود.

وی ادامه داد: امام در خداخواهی مردم، توجه به معنویت، ایجاد و احیای روحیه عدالت خواهی و حق خواهی در بین مردم، روحیه ایثار و شهادت، خطر پذیری، مسئولیت پذیری در بین مردم، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در مردم و پیوند بین سیاست و معنویت تحول ایجاد کرد.

محصول سیاست بی معنویت، بسیاری از ظلم‌ها است

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در زمان امام، سیاستمداران بسیاری هستند که معنویت را کنار گذاشتند و محصول سیاست بی معنویت، بسیاری از ظلم‌ها است که در این کره خاکی بر مردم می‌رود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوز‌ها و ظلم‌هاست که در عالم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را آموختند و احیاء کردند.

میثاق با امام(ره)، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه میثاق با امام (ره) میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند، گفت: خطِ امامی‌ترین افراد کسانی هستند که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند و خوب به این شاخص‌ها عمل کنند و وفادار باشند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بهترین تبیین کننده خط امام امروز جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم‌له هم در گفتار و هم رفتار و سلوک احیاء و زنده نگهداشتن خط امام است، گفت: از سلوک ایشان باید خط امام را بیاموزیم، حفظ کنیم و زنده نگهداریم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، گفت: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در بین مردم تضمین کرده است.

هنر امام(ره) حفظ کردن مردم در صحنه بود

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در مردم کاری است که امام انجام دادند و هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود و در همه امور نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت واقعی، مردم را حساب کردند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: امروز در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را می‌بینیم و به قوه قضاییه، قوه اجراییه و قوه تقنینیه بر مردمی بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آن‌ها و به حساب آوردن مردم تاکید فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: کارآمدی نظام اداری در کشور سرمایه اجتماعی را همچنان که در رفتار امام بود و در رفتار مقام معظم رهبری است، افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند و اگر سرمایه اجتماعی افزون شود، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: دستگاه‌های اداری باید بتوانند این مشارکت و سرمایه اجتماعی را روز به روز افزون کنند.

اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در دستگاه قضایی ما آنچه از خط امام شناختیم، اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه است و این موضوع به تبعیت از انبیا الهی مورد توجه و تأکید حضرت امام از قبل از پیروزی انقلاب بوده است و امروز نیز محور کار در دستگاه قضایی اجرای عدالت در همه امور و پیگیری‌ها و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز اجرای عدالت و احساس عدالت در جامعه از همه چیز شیرین‌تر است گفت: همه اجزای یک کشور و همه کارگزاران نظام در هر بخشی با ید خود را موظف به اجرای عدالت بدانند و پیشانی این اجرای عدالت نیز دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز پرچم عدالت خواهی در دستان رهبر معظم انقلاب است و ما به عنوان سربازان ایشان در دستگاه قضایی خود را موظف به اجرای عدالت می‌دانیم و از روح بلند امام راحل استمداد می‌طلبیم که برای اجرای هدف متعالی تحقق عدالت توفیق داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی