English

برف و باران کدام استان های کشور را در بر می گیرد؟

طبق اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) با ورود سامانه بارشی ، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود.

برف و باران کدام استان های کشور را در بر می گیرد؟

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) با ورود سامانه بارشی ، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود همچنین طی روز جمعه (۱۰ بهمن) با تقویت سامانه بارشی بارش برف و باران باران علاوه بر شمال غرب و غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق گیلان و مازندران را در برخواهد گرفت.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز شنبه (۱۱ بهمن) نیز بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق زاگرس جنوبی، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق کشور رخ می‌دهد. طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا پنجشنبه (۷ تا ۹ بهمن) روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، گفت: از این رو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

 به گفته ضیاییان طی روز پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) در اردبیل و گیلان و طی روز شنبه (۱۱ بهمن) در بیشتر مناطق کشور وزش باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق و مرکز خلیج فارس امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ بهمن) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه