English

درخواست حناچی از دولت برای کمک بلاعوض به شهرداری تهران

پیروز حناچی شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران خواستار کمک‌های بلاعوض دولت به شهرداری شد.

درخواست حناچی از دولت برای کمک بلاعوض به شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه بودجه 1400 شهرداری اظهار داشت: شهرداری تهران در دوران کرونا ریالی از دولت دریافت نکرده است و امیدواریم به جای وام کمک بلاعوض به شهرداری ارائه شود.

وی افزود: امیدواریم در جلسه فردا که در حوزه اقتصادی تشکیل می‌شود همانطور که به دستگاه‌های دولتی کمک خواهد شد به شهرداری تهران نیز کمک شود.

شهردار تهران ادامه داد: از دوم اسفند سال گذشته به طور رسمی در شرایط کرونایی قرار گرفته‌ایم و از اولین دستگاه‌هایی بوده‌ایم که بعد از وزارت بهداشت درگیر مسائل کرونا بوده‌ایم همچنین از محدود دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین آسیب را ناشی از کووید ـ 19 داشته‌ایم.

حناچی خاطرنشان کرد: بسیاری از درآمدهای عمومی شهرداری تهران در دوران کرونا دچار اختلال شده و در حال حاضر حمل و نقل عمومی با 30 درصد ظرفیت در حال خدمت‌رسانی است.

وی تأکید کرد: بسیاری از مجموعه‌های سازمان‌ ورزش شهرداری بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل است و بسیاری از مجموعه‌های گردشگری نیز به همین علت تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند.

شهردار تهران تصریح کرد: وام دولت مشکل ما را حل نخواهد کرد بلکه خواستار کمک‌های بلاعوض به شهرداری تهران هستیم.

گفتنی است، رقم کلی بودجه 1400 شهرداری 49 هزار و 961 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این میان 36 هزار و 333 میلیارد تومان بودجه اصلی ردیف‌هاست و 11 هزار و 354 میلیارد تومان نیز بودجه انتقالی از تبصره‌ها است.

همچنین 2274 میلیارد تومان هم بودجه تکمیلی ویژه 32 پروژه در راستای توسعه شهری در لایحه  بودجه 1400 شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه