English

حناچی:

شهرداری موظف است هر ۵ سال یکبار ممیزی املاک را انجام دهد

پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه آخرین ممیزی املاک در پایتخت مربوط به سال 90 است گفت: شهرداری موظف است هر ۵ سال یکبار ممیزی املاک را انجام دهد.

شهرداری موظف است هر ۵ سال یکبار ممیزی املاک را انجام دهد

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران اظهار داشت: بر اساس قانون عمران و نوسازی شهر تهران که در سال 47 تصویب شده شهرداری موظف است هر 5 سال یکبار ممیزی املاک را انجام دهد.

وی افزود: آخرین ممیزی املاک در پایتخت مربوط به سال 90 بوده و پس از آن این موضوع محقق نشده است در حالی که ممیزی املاک در به روز شدن اطلاعات ما از وضعیت املاک بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شناسایی املاک، تغییرات آنها و کاربری آنها در ممیزی املاک مورد توجه است گفت:‌برای اجرای ششمین ممیزی املاک تهران نیرویی از بیرون از شهرداری جذب نکرده‌ایم و از شرکت‌های همکار خود در مناطق جهت تحقق این مسأله بهره‌مند می‌شویم.

حناچی گفت: ممیزی املاک با اولویت در مناطق متراکم انجام می‌گیرد و پس از آن همه پلاک‌های مسکونی که تعدادشان حدود یک میلیون پارسل است ممیزی آنها انجام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: قرار بود ممیزی املاک پایتخت سال گذشته انجام شود ولی کرونا سبب تعویق این مسأله شد چرا که نیروها باید به پلاک هر خانه سر بزنند و وضعیت را بررسی کنند ولی از امروز این موضوع آغاز شده است و باید هر 5 سال یکبار اطلاعات ما در این راستا  به روز شود.

شهردار تهران تصریح کرد: 200 نفر از کارکنان بخش خصوصی و 100 نفر از شهرداری جهت ممیزی املاک شهر تهران استفاده کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد گلایه برخی از شهروندان  از ناعادلانه بودن اخذ عوارض گفت: اطلاعات ممیزی املاک بیس پایه اخذ عوارض قرار می‌گیرد و زمان ساخت ملک، کیفیت ساخت و کاربری آن در تعیین عوارض حائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه