سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

علی باقری کنی:

جنگ در مکتب حاج قاسم سلیمانی وجود ندارد اما متجاوز تا خود جهنم "بدرقه" می شود

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: در مکتب حاج قاسم سلیمانی ، از جنگ استقبال نمی‌شود، اما متجاوز تا خود جهنم بدرقه می‌شود تا از به درک واصل شدن او اطمینان حاصل شود.

علی باقری کنی

به گزارش خبرگزاری موج، علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه تلویزیونی"سلام صبح بخیر" شبکه سه سیما با بیان اینکه مکتب حاج قاسم دربرگیرنده ویژگی‌های شخصی و شخصیتی سردار سلیمانی است،اظهار داشت: تمرکز بر روی ویژگی‌های شخصی سردار سلیمانی بدون توجه به عناصر شخصیتی ایشان، تصویری ناقص از مکتب حاج قاسم ارائه می‌دهد.

باقری کنی تصریح کرد: آنچه که شخصیت سردار سلیمانی را به مکتب حاج قاسم تبدیل می‌کند، تجلی بارز و برجسته دو عنصر "اخلاص" و "ولایت" در وجود ایشان و التزام عملی او به این دو است.

وی با تاکید بر اینکه "اخلاص در عمل" و "التزام عملی به ولایت"، دو رکن اساسی مکتب سلیمانی هستند و بدون این دو، چیزی از مکتب سلیمانی باقی نمی‌ماند،افزود: اخلاص عملی سلیمانی بود که موجب شد تا او هیچگاه برای این که در قاب تصویر قرار گیرد، تلاش نکند، بلکه برعکس همواره از عرضه خود پرهیز می‌کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر اذعان کرد: سردار سلیمانی "مردمی بودن" را با تصویرسازی در رسانه‌ها نشان نداد، بلکه با عدم استفاده شخصی از بیت‌المال، التزام عملی به غمخواری مردم و حتی پرهیز از مباحات به اثبات رساند.

وی یادآور شد: مکتب سلیمانی، الگوی کارا و کارآمد از سبک زندگی شخصی و حکومتی کارگزاران نظام اسلامی را ارائه می‌دهد.

باقری کنی گفت: " سازش با دشمنان" و "کرنش در برابر بیگانگان" با مکتب حاج قاسم بیگانه است. نمی‌شود هم سازش با دشمنان را ترویج کرد وهم خود را پیرو مکتب حاج قاسم جا زد.

وی ادامه داد: سیاست‌ورزی حاج قاسم در امتداد مقاومت، تکمیل کننده و تثبیت کننده مقاومت بود، در حالی که برخی تلاش دارند تا سیاست‌ورزی حاج قاسم را جایگزین مقاومت معرفی کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: در مکتب حاج قاسم، هیچ خط ویژه‌ای برای کارگزاران حکومتی وجود ندارد، بلکه آنها هم باید مانند مردم پشت چراغ قرمز استفاده شخصی از بیت‌المال توقف کنند.

بنا به گفته باقری کنی در مکتب حاج قاسم، "مسؤولیتهای کارگزاران نظام" بر "حق های کارگزاران" تقدم دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مکتب حاج قاسم، "گزارش عملکرد" از سوی کارگزاران حکومتی هیچ جایگاهی ندارد، بلکه آنچه مهم است، "حصول نتیجه" است، بیان کرد: در مکتب حاج قاسم سلیمانی ، از جنگ استقبال نمی‌شود، اما متجاوز تا خود جهنم بدرقه می‌شود تا از به درک واصل شدن او اطمینان حاصل شود.

دبیر ستاد حقوق بشر در خاتمه در خصوص مجاهدت‌های سردار سلیمانی ، گفت: در چهار دهه جهاد مقدس حاج قاسم،" تجاوز" هیچ جایگاهی ندارد و تمام ۴٠ سال جهاد صرفاً در قاب "دفاع مقدس" قابل رویت است ، البته دفاع فعال و بازدارنده، نه دفاع منفعل و عقب رونده.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه