English

دادستان تهران خبر داد؛

معرفی ۲ هزار و ۲۵۰ زندانی به کمیسیون عفو

دادستان تهران با پایش پرونده زندانیان ندامتگاه قزل‌حصار اعلام کرد: پرونده دو هزار و ۲۵۰ نفر به کمیسیون عفو موردی ارسال گردیده که برای ۳۷۵ نفر احکام استفاده از پابند الکترونیکی، ۷۵۰ نفر آزادی مشروط و ۳۷۵ نفر تعلیق مجازات صادر گردید.

معرفی ۲ هزار و ۲۵۰ زندانی به کمیسیون عفو

به گزارش خبرگزاری موج، علی القاصی مهر دادستان تهران  به همراه مدیرکل زندان‌های استان و یک‌صد نفر از قضات محاکم و شعبات قضایی در ندامتگاه قزل‌حصار حضور یافتند تا پرونده‌های زندانیان این مرکز مورد پایش گسترده قرار گیرد.

علی القاصی مهر در پایان این حضور هفت‌ساعته اعلام کرد: بحمدالله در راستای اجرای دستورالعمل‌های قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها، تمام زندانیان این مرکز با قضات مربوطه پرونده‌هایشان دیدار نموده، پرونده دو هزار و ۲۵۰ نفر به کمیسیون عفو موردی ارسال گردیده، برای ۳۷۵ نفر احکام استفاده از پابند الکترونیکی، ۷۵۰ نفر آزادی مشروط و ۳۷۵ نفر تعلیق مجازات صادر گردید.

دادستان تهران تصریح کرد: در این پایش ۱۴۰ نفر نیز از مرخصی پایان حبس بهره‌مند شده که با احتساب ۶۰۰ نفر که طی روزهای گذشته به این مرخصی اعزام‌شده بودند، ۷۴۰ نفر واجد شرایط استفاده از این ارفاق قانونی برخوردار شده‌اند.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: امیدوار هستیم این روند که در تمام زندان‌های استان تهران آغاز گردیده، موجب کاهش جمعیت کیفری و گشوده شدن گره‌های زندگی خانواده‌هایی شود که طی روزهای پایانی سال، منتظر آزادی و بازگشت سرپرست یا فرزندان خود هستند و این افراد زندگی سالمی را در پیش گیرند.

القاصی مهر همچنین اظهار داشت: حضور قضات در زندان‌ها باید مؤثر و هدفمند باشد و تمام تلاشمان این است با استفاده از راهکارها و ارفاقات قانونی، هیچ زندانی مستحق کمک در زندان نماند.

وی در پایان گفت: قضاوت و قلم قضایی توفیقی الهی است و باید گره‌گشای مشکلات زندانیانی باشیم که استحقاق کمک و آزادی را دارند و در مقابل تک‌تک آنان مسئول هستیم.

لازم به ذکر است: دادستان استان تهران و قضات شعبات مختلف در دارالقرآن مرکزی و تمام اندرزگاه‌ها حضور یافته و با تمام مددجویان گفتگو کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی