English

رئیس شورای شهر تهران:

دولت هیچ حمایت جدی در حمل و نقل عمومی ندارد

هاشمی با اشاره به اینکه دولت هیچ حمایت جدی در حمل و نقل عمومی ندارد گفت: ما در بودجه سال ۱۴۰۰ درخواست ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و کمک دولت را برای حمل و نقل عمومی داشتیم که متأسفانه فقط ۱,۷۵۰ میلیارد تومان آن تصویب شده است.

دولت هیچ حمایت جدی در حمل و نقل عمومی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از جلسه امروز درباره طرح‌ها و لوایحی بود که به شهرداری ابلاغ شده بود. ما به طور کلی ۵۹۸ مصوبه مختلف را به شهرداری ابلاغ کردیم که حدود ۶ الی ۸ مورد آن به دلیل اختلافات با هیئت تطبیق، هنوز ابلاغ نشده و حال در هیئت اختلاف شورای شهر است. شهرداری کلیه لوایح و طرح‌هایی که خودش فرستاده را اجرا کرده اما طرح‌هایی که اعضا ارسال کرده بودند نواقصی در اجرا داشت. مثلاً طرحی داریم که ۲۰ درصد و طرحی هم ۹۰ درصد اجرا شده و در همین راستا اشکالاتی بر اجرای طرح‌های مصوب موجود بود که تعداد آنها حدود ۵۰ عدد بود به همین منظور از آقای ظاهری خواستیم تا گزارش دقیقی از طرح‌های مصوب شورای شهر تهران برای ما ارسال کنند.

وی افزود: نکته بسیار مهم امروز لایحه ارزش افزوده در مجلس است که احساس می‌شود نگاه تقلیل گرا یا نه به قدرت شورا در حال اجرا است و اعضای شورا بیانیه‌ای برای این موضوع نوشتند. لازم است ما جلساتی را با مجلس و شورای نگهبان برگزار کنیم تا این پالایش نام شورای شهر انجام نشود. از شورای عالی استان‌ها نیز گلایه داریم که هنوز به این موضوع به صورت جدی ورود نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: به علاوه این امر مشکلی را حل نمی‌کند و ابهاماتی هم ایجاد می‌کند و درگیری‌های درون گروهی دولت و شورای شهر را بالا می‌برد. با این روند بعداً شاهد حرف‌های ضد و نقیض خواهیم بود. اگر مجلس و نهادها با شورا موافق نیستند آن را به طور کلی حذف کنند.

هاشمی ابراز داشت: حداقل توقع و انتظار از آقای روحانی حمایت از حمل و نقل عمومی کلان شهرها است. چرا که این امر کاری عامه پسند و عدالت محور است. حمایت از حمل و نقل عمومی حمایت از قشر مستضعف و انجام یک کار عدالت محور به صورت کلان است.

وی تصریح کرد: ما در بودجه سال ۱۴۰۰ درخواست ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و کمک دولت را برای حمل و نقل عمومی داشتیم که متأسفانه فقط ۱,۷۵۰ میلیارد تومان آن تصویب شده است. برای تأمین واگن نیز فقط ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده این در حالی است که این رقم فقط برای دو واگن جوابگو است و حتی یک قطار را هم تأمین نمی‌کند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی یک نگاه عدم حمایت جدی در دولت وجود دارد، تاکید کرد: باید این کار در این دولت تا حدی انجام شود تا لااقل در دولت‌های بعدی ادامه آن پیگیری شود. انتقاد بنده به نگاهی است که به یارانه سوخت تعلق می‌گیرد اما به حمل و نقل عمومی یارانه‌ای از سوی دولت تعلق نمی‌گیرد و با وجود نظر مساعد همه اما دولت اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه این عدم حمایت دولت امری کمی مشکوک است، گفت: از شما خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهم تا علت این امر را پیدا کنید.

وی در پاسخ به این سوال که لیست املاک واگذاری در سایت شورای شهر منتشر شده اما اسامی و وضعیت باز پس‌گیری آنها مشخص نیست گفت: هر ملکی از شهرداری که به صورت ترجیحی به هر ارگانی واگذار می‌شود باید مطابق مصوبه شورای شهر باشد اما دوستان شهرداری به بندی از مصوبه سازمان املاک اشاره و اعلام می‌کنند که سازمان املاک این اختیار را دارد که خودش املاک را بررسی و واگذار کند. البته بنده این امر را قبول ندارم و قانون شهرداری این اجازه را نمی‌دهد. اما وقتی حرف ترجیح در معامله باشد باید از شورای شهر اجازه گرفته شود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: به عقیده بنده کلیه این اموال واگذار شده که اجازه شورای شهر را ندارد، غیر قانونی است. تعداد زیادی از این ۲ هزار ملک نیز در اختیار برخی نهادها است که برای آنها اغماض می‌شود اما حدود هزار عدد از این املاک دچار شبهه است. البته طی گزارش آقای حناچی حدود ۴۰۰ مورد از آنها پس گرفته شده و ما کم‌تر از ۶۰۰ املاک را باید رسیدگی کنیم.

هاشمی تاکید کرد: در جلسه با آقای حناچی اعلام کردم که لیستی از این ۶۰۰ املاک را ارائه کنند که از این تعداد کدام موارد باید در اختیار نهادها باشد و موارد تخلف را رسیدگی یا قضائی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه