English

زورگیران اتوبان شهید کاظمی دستگیر شدند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بعدازظهر امروز از دستگیری زورگیران اتوبان شهید کاظمی خبر داد.

زورگیران اتوبان شهید کاظمی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیری خبر داد که با شیوه پنچری خودروها اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ موقوفه ای در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت زورگیری در بزرگراه شهید کاظمی نیروهای ضربت سرکلانتری دهم و ماموران تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد برای دستگیری این سارقان وارد عمل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تسویه کرد: روش سارقان به این ترتیب بود که وقتی شهروندان از رمپ ورودی اتوبان داخل اتوبان شهید کاظمی می پیچیدند، ناگهان چرخ خودرویشان پنجر می‌شد؛ بعد از این اتفاق وقتی برای بررسی موضوع پیاده می شدند تا اقدامات مربوطه را انجام دهند فردی با وسیله ای شبیه اسلحه آنها را تهدید کرده و تلفن همراه، وجه نقد و اقلام با ارزش را گرفته و سپس آچار چرخ و لوازم مربوط به پنچرگیری را داخل یک گونی با خودوخود برده و سواربر یک خودرو از محل سرقت متواری می‌شدند.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای؛ طی یک ماه گذشته هفت فقره سرقت به این شکل ( زورگیری) در طول اتوبان شهید کاظمی در ورودی‌های مختلف این اتوبان رخ داده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نحوه دستگیری این سارقان اعلام کرد: گروه ضربت سرکلانتری دهم و 152 خانی‌آباد، دستگیری و شناسایی سارقی که به این روش اقدام به سرقت می‌کرد را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود :باتوجه به این موضوع که سارق قبل از وقوع سرقت در محل جرم حاضر ‌شده و اقدام به انداختن شی‌ جهت پنچر کردن خودرو می‌کرد، ماموران ساعت وقوع سرقت را استعلام کردند و تیم عملیات کلانتری 152 خانی‌آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم در ورودی‌ها و معابر ورودی بزرگراه شهید کاظمی کمین می‌کنند تا دریابند چه کسی اقدام به پنجر کردن خودروها می‌کند.

به گفته رییس پلیس پیشگیری پایتخت؛ بالاخره در ساعت هشت شب شنبه 8 آذرماه، یک دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر می‌شود که دو نفر بودند، ترک‌نشین از موتورسیکلت پیاده می‌شود و چند شی‌ نوک تیز مانند میلگردی که به همدیگر جوش داده باشند_که اصطلاحش «میخ سه پری» است_ را داخل رمپ اتوبان شهید کاظمی می‌ریزد و دوباره به بالای پل بازمی‌گردد و در آنجا کمین می‌کند تا شهروندان خودروی‌شان در آن منطقه پنچر شود و او اقدام به سرقت و زورگیری کند.

وی تصریح کرد:بلافاصله که ترک‌نشین موتور این عمل را انجام می‌دهد، تیم ضربت سرکلانتری دهم اقدام به انسداد دو طرف پلی که این موتورسیکلت روی آن قرار داشته،کرده و در واقع ورودی و خروجی پل را می‌بندند تا این متهمان موفق به فرار نشوند. ه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری این دو نفر توسط تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم خبر داد و گفت: هنگام دستگیری فرد مذکور حدودا ده عدد از میخ‌ها  و دو شی، شبیه اسلحه اسباب‌بازی نیز در اختیار آنها قرار داشت.

وی گفت:این افراد بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی خود اعتراف نکرده و می‌گویند این اقلامی که به همراه دارند ضایعات است و ما داخل رمپ نریخته‌ایم. در نتیجه وقتی این دو متهم به جرم ارتکابی اعتراف نمی‌کنند در کلانتری با چهار نفر از شکات تماس گرفته می‌شود.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد:درهمان ساعات پایانی شب شکات در کلانتری 152 خانی‌آباد حاضر شده و نسبت به شناسایی اقدام و اذعان می‌کنند فرد سارق زورگیر، همان فرد دستگیر شده بوده است. فرد دستگیر شده هم وقتی چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود نمی‌بیند ، اعتراف می‌کند که به همراه دوستش این نقشه را کشیده و حدود یک ماهی است که به این شکل اقدام به سرقت کرده و در بزرگراه‌های جنوب شهر تهران، حدود 40فقره سرقت به این شکل انجام داده‌ است.

سرهنگ موقوفه‌ای اظهارداشت: تیم عملیات کلانتری 152 با گرفتن دستور قضایی به مخفیگاه این افراد رفته و تعداد 16 گوشی تلفن همراه، تعدادی لوازم پنچرگیری خودرو، کیف پول و تعدادی مدارک هویتی که مربوط به کیف‌های سرقت شده را کشف می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که ارزش اموال کشف شده حدود 2 میلیارد ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: با توجه به کشف اوراق هویتی افراد، حدود 15 نفر از شکات در حال حاضر شناسایی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: چنانچه به هر دلیلی خودروی شان دچار مشکل ناگهانی، مخصوصا پنچری شد اگرمحل خلوتی است چند متری پیش‌روی داشته تا به محل امنی برسند که تاریک نبوده و تردد جریان داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه