English

افزایش خشونت علیه زنان در پاندمی کرونا

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از افزایش خشونت علیه زنان در پاندمی کرونا خبر داد.

افزایش خشونت علیه زنان در پاندمی کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان ، اظهار داشت: 5 آذر مصاف با 25 نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز منع خشونت علیه زنان نامگذاری شده است و همه ساله توجه دولت‌ها و مردم جهان به این موضوع معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه خشونت علیه زنان یکی از فراگیرترین موارد نقض  حقوق بشر در دنیای امروز است،‌گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در 18 ثانیه یک زن مورد حمله یا بدرفتاری قرار می‌گیرد و با وجود اینکه در بیشتر کشورهای جهان قوانین منع خشونت به تصویب رسیده اما آمارها حاکی از آن است که 35 درصد زنان خشونت را تجربه کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد میزان واقعی خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد،‌گفت: برخی از اظهارنظرهای مسؤولین نشان می‌دهد که آمار خشونت علیه زنان در کشور در ایام کرونا روند افزایشی داشته است و این نشان می‌دهد باید تدابیر ویژه‌ای برای حل آن اندیشیده شود.

نژادبهرام با بیان اینکه بسیاری از زنان و مردان در ایران آموزش‌های کافی در خصوص مواجهه با خشونت را ندیده‌اند، گفت: اعضای شورای شهر با شعار برنامه‌ریزی انسان‌محورانه و عدالت‌محور وارد فعالیت شده‌اند و هر چند که ما اعضای شورا دغدغه همه شهروندان اعم از کودکان، سالمندان و معلولان را داریم اما امروز تمرکز سخنانم بر روی مشکلات زنان است.همچنین باید به این موضوعات پاسخ دهیم که تا چه اندازه از ظرفیت‌های مدیریت شهری تهران از قبیل فرهنگسراها و تبلیغات شهری در راستای فرهنگ‌سازی برای رفع انواع خشونت علیه زنان بهره‌ برده‌ایم. همچنین باید پاسخگو باشیم تا چه اندازه رنگ و بوی شهرمان متناسب با ذائقه زنان است.

وی گفت: شناسایی و رفع 143 نقطه جرم‌خیز و فضای بی‌دفاع شهری در منطقه 10، حمایت از فعالیت اقتصادی بانوان، مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای عمومی شهر، پیگیری تدوین دستورالعمل ارتقا امنیتی زنان همچنین ایجاد گرمخانه‌های اختصاصی برای زنان در دو نقطه آسیب‌پذیر شهر تهران از جمله اقدامات صورت گرفته جهت حمایت از زنان توسط مدیریت شهری است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همکاری گسترده میان شهرداری و سازمان بهزیستی  جهت ایجاد فرصت‌های لازم برای اطلاع‌رسانی جهت نفع خشونت علیه زنان و تقویت خانه‌های امن برای خشونت‌دیدگان تا پایان سال بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این اقدامات انجام گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی