English

رییس دیوان عالی کشور خبر داد:

رسیدگی به بیش از ۸ هزار پرونده در محاکم دیوان عالی کشور

رییس دیوان عالی کشور گفت: بیش از ۸ هزار پرونده محاکم دیوان عالی کشور، امسال رسیدگی و رای صادر شد.

رسیدگی به بیش از ۸ هزار پرونده در محاکم دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در دیدار با قضات محاکم دیوان تجدید نظر استان مازندران در ساری گفت: امسال بیش از ۸ هزار پرونده ماده ۴۷۷ موجودی پارسال در دیوان عالی کشور رسیدگی و صدور رای شد که با تعیین تکلیف این پرونده‌ها شاهد بروز شدن پرونده‌ها در این دیوان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید افزود: با صدور رای دیوان، برخی از واحد‌های تولیدی راکد، فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: قضات برای صدور رای باید با ادله و بر اساس موازین علمی، عمل کنند چرا که صدور رای بر اساس ادله و عدالت موجب تقویت جایگاه قضایی قضات می‌شود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه رای بدون پشتوانه علمی دچار اشکال است تصریح کرد: قضات باید شرایط زمانی و مکانی و انصاف را در نظر بگیرند و به پیامد‌های حکم واقف باشند چرا که رای غیرمنصفانه موجب فروپاشی استحکام خانواده و جامعه می‌شود.

وی به قضات توصیه کرد: برای حرکات و رفتار خود در فضای مجازی و دنیای حقیقی توجه بیشتری داشته باشند چرا که عده‌ای به دنبال ضربه زدن به وجه دستگاه قضایی و قضات هستند.

همچنین حجت الاسلام مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور بعد از این جلسه راهی روستای آقمشهد ساری شد تا به پرونده جنگل‌های چند هزار هکتاری این منطقه که در محاکم قضایی مطرح است رسیدگی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه