English

وزیر بهداشت:

سالانه حدود ۳۱۳ هزار از ۳۸۰ هزار مرگ در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر است

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۱۳ هزار از ۳۸۰ هزار مرگ در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر است بیان کرد سالانه ۹۷ هزار مرگ به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن است.

سالانه حدود ۳۱۳ هزار از ۳۸۰ هزار مرگ در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر است

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بعد از مدت‌ها اشتیاق، توفیق پیدا کردم که محضر وزیر ارجمند و پرتلاش آموزش و پرورش، معاونانشان و به طور ویدئو کنفرانس با مدیران استانی باشم. فرمایشات عزیزان را شنیدم و با توجه به نقش بسیار پررنگی که امروز آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های مؤثر در سلامت جامعه دارد، خوشحال شدم که مواردی را باهم تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: ما روزی با پوشش بالای واکسیناسیون، با مراقبت از زنان باردار، با توسعه آموزش‌های همگانی، توانستیم مرگ و میر کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر را در مملکت کم کنیم اما امروز با شیوع بیماری‌های غیرواگیر به خصوص بیماری‌های قلبی - عروقی، پرفشاری خون، دیابت و مواردی که ناشی از چاقی و تغذیه غلط و به خصوص شیوه زنده نامطلوب هست، مشکلات زیادی را برای کشور داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: سالانه حدود ۳۱۳ هزار از ۳۸۰ هزار مرگ در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر است. سالانه ۹۷ هزار مرگ به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن است. با توجه به مرگ و میر ناشی مبتلایان مربوط به کووید ۱۹ مضطربشان کرده است، ببینید آمار وحشتناک و قاتل خاموشی چون فشار خون چه عوارضی دارد و این به اصلاح شیوه زندگی بر می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه