English

علی اعطا:

شهرداری تهران اعلام کرد آمادگی اجرای لایحه اصلاح ساختار را ندارد

علی اعطا در دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران اعلام کرد شهرداری تهران آمادگی اجرای لایحه اصلاح ساختار را ندارد.

شهرداری تهران اعلام کرد آمادگی اجرای لایحه اصلاح ساختار را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اعطا سخنگوی شورای شهر در دویست و چهل و سومین جلسه شورا در مخالفت با بررسی لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: در این که آقای رسولی به عنوان کارشناس حوزه و سال‌ها مدیریت در سطوح ارشد، درباره این لایحه تلاش کرده‌اند، شکی نیست.

وی افزود: در زمانی که لایحه اصلاح ساختار تصویب شد، از ۱۹ نفر حاضر با رای ۱۰ به ۹ به تصویب رسید و من به عنوان موافق با اصلاح ساختار رای دادم اما موضوع این است که اصلاح ساختار در آن مقطع زمانی بود و اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این خصوص باید به چهار نکته اشاره کنیم، اظهار داشت: نکته اول اینکه هیچ کدام از اعضا منکر زحماتی که کشیده شده و کار کارشناسی جدی که انجام شده نیستیم اما یکی از اصول کاری در این مقیاس، اجماع سازی است در حالی که نیمی از شورای شهر در خصوص و برای اصلاح ساختار موافقت ندارند.

 اعطا ادامه داد: کمتر پیش آمده است که در صحن شورای شهر موضوعی در این حد موجب اختلاف و شکاف شود.

 وی ادامه داد: شهرداری که بناست این لایحه را اجرا کند مشخص نیست، اکنون که از خواب بیدار شده یا شبانه تصمیم گرفته ، در هر حال، ابراز آمادگی برای اجرای لایحه را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ممکن است برخی عدم آمادگی شهرداری را نداشتن جسارت و برخی نداشتن توانایی تعبیر کنند اما در هر حال شهرداری اعلام کرده است که آمادگی اجرای لایحه را ندارد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر اینکه ماده ۵۴ قانون شهرداری ها ، صراحتاً ابتکار عمل را در طراحی ساختار بر عهده شهرداری گذاشته و گفته است که سازمان اداری شهرداری ها به نسبت بودجه و درآمد و حجم کار شهرداری، از طرف شهرداری با اطلاع انجمن شهر تعیین و پس از تصویب وزارت کشور اجرا می‌شود.

 وی بحث زمان اجرا را از مهمترین موضوعات ضرورت رد این لایحه دانست و گفت: در صورتی که این لایه بررسی و تصویب شود، ۴ یا ۵ ماه باید در کمیسیون ها بررسی شود و دو هفته نیز در هیئت تطبیق مصوبات مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن در سازمان استخدامی کشور باید تایید شود؛ بر این اساس چقدر زمان برای اجرای مصوبه باقی می‌ماند.

اعطا تاکید کرد: اینگونه نیست که بعد از تصویب لایحه در شورای شهر، شهرداری تهران آن را اجرا کند بلکه دو تا سه ماه فرصت لازم است تا لایحه ابلاغ شود و این در حالی است که تیم مدیریت بعدی می تواند ساختار را به حالت ایده‌آل خود برگرداند.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار شورای شهر، ۳ ماه زمان داشتیم و آن موقع کسی برای ضرورت اصلاح ساختار تردید نداشت و در سخنرانی ها و شعارهای اعضا نیز ضرورت اصلاح ساختار بود، گفت: اما چرا آن موقع کار مطالعاتی لازم را انجام ندادید .

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: الان زمان رسیدن به دستاوردها است و نباید ساختار را به قدری متزلزل کنیم که برخی ادارات کل در شهرداری در حالی که هنوز اتفاقی نیفتاده، گمان کنند که منحل شده اند.

وی با بیان اینکه از ۲۲ شهردار مناطق بپرسید که چند نفر موافق این اصلاح ساختار هستند، افزود:  از مدیرانی که ذی نفع نیستند، بپرسید که چند نفر موافق تغییر ساختار هستند.

اعطا با بیان اینکه این میزان تغییرات مقدور نیست و محقق نخواهد شد،  تاکید کرد: بنابراین ضمن احترام عمیق به آقای رسولی و زحمات کمیته منابع انسانی و کمیسیون برنامه و بودجه از حیث نمایندگی مردم وظیفه داشتم این نکات را مطرح کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه