English

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران:

کاهش ۲۹ درصدی پرونده‌های وارده به محاکم خانواده

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران از کاهش ۲۹ درصدی پرونده‌های وارده به محاکم خانواده خبر داد.

کاهش ۲۹ درصدی پرونده‌های وارده به محاکم خانواده

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی جعفری رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران با بیان آمار عملکرد در جلسه شورای معاونان دادگستری تهران گفت: عملکرد پنج ماه نخست شعب دادگاه‌های تهران از منفی ۱۴ هزار و ۷۰۵ پرونده به عدد مثبت 6 هزار و ۳۷۸ پرونده رسیده است که بیانگر افزایش عملکرد محاکم در رسیدگی به پرونده‌های قضایی هستیم.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در ادامه عنوان کرد: در اجرای احکام محاکم نیز در مدت مشابه 5 ماه ابتدای سال عملکرد اجرا از منفی چهار هزار و ۴۲۲ به مثبت سه هزار و ۳۹ افزایش عملکرد داشته است؛ در خصوص میزان وارده محاکم حدود ۱۰ درصد کاهش پرونده داشتیم و میانگین وارده ما در حال حاضر ۱۴۹ پرونده در هر شعبه است.

جعفری از کاهش ۲۹ درصدی پرونده‌های وارده به محاکم خانواده خبر داد و در ادامه عنوان کرد: ما در شعب دادگاه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و باید دادگستری تهران از حیث نیروی انسانی تأمین شود و مطابق آمار منابع انسانی قوه قضائیه به لحاظ نیروی انسانی محاکم تهران در آخرین رتبه کشوری قرار دارد و همچنین ما نیازمند تأسیس چندین مجتمع قضایی هستیم تا وضعیت مناسبی را در خدمت رسانی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی داشته باشیم.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: جهت نظارت بر امور قضایی در ستاد محاکم تهران چندین هیأت بازدید کننده داخلی داریم که در تمامی مجتمع‌های قضایی حضور پیدا می‌کنند و تک تک شعبات را مورد ارزیابی همه جانبه و دقیق قرار می‌دهند و بعد از آن نیز جلسه‌ای در آن مجتمع تشکیل و با بیان نکات قوت و ضعف راهکار‌های مورد نیاز ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما یک شیوه‌نامه برای چگونگی وصول هزینه‌های دادرسی تهیه کرده‌ایم و هیأتی نیز در این رابطه تشکیل شده است و در مجتمع‌های قضایی نحوه وصول درآمد‌ها را کنترل می‌کنند و این کار اثرات خیلی خوبی از حیث رعایت حقوق بیت‌المال دارد و اگر تخلفات احتمالی نیز در این راستا مشاهده شود بلافاصله گزارش می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از حیث استفاده از نهاد‌های ارفاقی و جایگزین حبس در مجموع در محاکم تهران نسبت به پنج ماهه سال پیش ۲۰ درصد افزایش رشد داشتیم، مانند تعلیق صدور حکم، مجازات‌های جایگزین حبس و آزادی مشروط که آمار‌های آن قابل توجه است و نشان از اهتمام و اراده جدی قضات بر کاهش جمعیت کیفری زندان دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه