English

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

مواد مخدر نوظهور نداریم/ فریب اسامی جدید را نخورید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد هیچگونه مواد مخدر نوظهور نداریم و نباید فریب اسامی جدید را بخورید.

مواد مخدر نوظهور نداریم/ فریب اسامی جدید را نخورید

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره ظهور و بروز مواد مخدر با نام‌های جدید اظهار داشت: ۸۳۰ عنوان NPS در دنیا شناخته شده است؛ این تعداد مواد با علائم مشخص و مشابه است‌که غالباً با تغییر فرمول‌های ریزی جابه جا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تأکید بر اینکه مخدر نوظهور نداریم، تصریح کرد: قاچاقچیان اسامی مواد مخدر و روانگردان ها را تغییر می‌دهند تا جذابیت ایجاد شود و برای مخاطبانشان هر روز مواد مخدر را با یک نام فریبنده عرضه می‌کنند، اما اغلب این مواد روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالایی دارند، اگرچه اسامی‌شان فریبنده است.

وی گفت:مخدرها اسامی‌شان با یکدیگر فرق دارد؛روانگردان‌هایی هستند که فرمولشان یکی است و  بر اساس نظریه های پزشکان، عمده مشخصه‌شان تخریب  مغز به گونه‌ای است که غیرقابل جبران بوده و حتی بعد از درمان نیز قابل بازسازی نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره‌ آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: آزمایشگاه‌های این پلیس اظهارات جدید در خصوص مواد نوظهور را رصد کرده و مواد را مورد آزمایش قرار می‌دهد و اگر ماده جدیدی باشد حتما و به موقع به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند تا از آسیب در امان بمانند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی و دستگیری سر شبکه های  توزیع مواد مخدر از اولویت های پلیس است، تاکید کرد: به قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی و حقیقی اجازه جولان نمی دهیم و با تمام ظرفیت اقدامات مقابله ای را عملیاتی می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه