English

ایجاد ۳۰ درصد از ظرفیت های درمانی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در طول هفت سال گذشته، 37 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده شد و به عبارت دیگر، 30 درصد از ظرفیت های درمانی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد.

ایجاد 30 درصد از ظرفیت های درمانی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم

به گزارش خبرگزاری موج، سید کامل تقوی نژاد در مراسم تکریم و معارفه رییس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول که در سالن غدیر این دانشگاه برگزار شد، افزود: سه میلیون متر مربع معادل 50 درصد از ظرفیت بیمارستان های کشور، در دولت یازدهم و دوازدهم بازسازی شد. 1200 پروژه طرح تحول نظام سلامت شامل کلینیک های ویژه، بخش های ویژه، بلوک های زایمانی، مرکز بیماری های خاص به ویژه کنترل سرطان و همچنین 8000 پروژه بهداشتی در این مدت به بهره برداری رسیده و 17 هزار پروژه بهداشتی بازسازی شده است.

وی یادآور شد: سطح فرسودگی بیمارستانهای کشور از 60 به 40 درصد کاهش یافته و عمر ساختمانهای بخش بهداشت از 24 به ۱۲.۵ سال رسیده است و به کمک کادر بهداشتی و درمانی، خدمات ارزشمندی به مردم و بیماران ارائه شده است.

به گفته تقوی نژاد، یکی از دلایل موفقیت های بزرگی که در مدیریت کرونا در کشور مشاهده کردیم، توسعه زیرساخت های سلامت در دولت های مختلف به ویژه دولت یازدهم و دوازدهم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، گفت: شهدای مدافع سلامت در حقیقت با آگاهی کامل جان خودشان را برای سلامتی مردم عزیز ایران فدا کردند. در جنگ ها معمولا افراد با دشمن در ستیز هستند و در اثر تیر دشمن به شهادت می رسند اما در مسیر مبارزه با کرونا، شهدای سلامت جانشان را فدای دوست کردند و می دانستند که احتمال ابتلای آنها به کووید19 وجود دارد اما هیچ گاه دریغ نکردند که خودشان را در معرض خطر قرار دهند.

وی ضمن تقدیر از نیروهای بهداشتی و درمانی در راه مبارزه با کرونا در کشور، یادآور شد: آنها از اولین روزهای اپیدمی جهانی کرونا، با هوشمندی، دانش و تجربه کافی یکی از افتخارات بزرگ را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان، سربلند است و بسیار پر افتخار تر از کشورهایی است که حتی از نظر امکانات، زیرساخت ها و دانش پزشکی شاید از ایران جلوتر باشند. جوشش درونی کادر درمان و همکاری ارزشمند بخش بهداشت بود که ایران را به عنوان یکی از کشورهای موفق دنیا در مدیریت کرونا تبدیل کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نیروهای بهداشتی و درمانی خوش درخشیدند و امروز این مدال بزرگ بر گردن مدافعان سلامت آویخته است که بارها و بارها در هر شرایط و مناسبتی که پیش می آید، از سوی مقام معظم رهبری از آنها تجلیل و قدردانی می شود.

موی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا در سطح کشور به کمک نیروهای مسلح، 40 هزار تخت نقاهتگاهی در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی شد گرچه نیاز به استفاده از این تخت ها وجود نداشت اما این اطمینان خاطر برای مسئولان به وجود آمد که اگر خدای ناکرده در اوج این بیماری قرار داشته باشیم، نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها با همدلی و وفاق، در کنار وزارت بهداشت حضور دارند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تاکید کرد: شهرستان دزفول حتما باید در بخش های زیرساختی و درمانی، تقویت شود. امروز از چندین بیمارستان و پروژه در حال ساخت بازدید کردیم که یکی از ویژگی های این پروژه ها، مشارکت ارزشمند خیرین در این طرح ها است. خیرین یاریگران اصلی نظام سلامت هستند و در این شهرستان، خدمات و مشارکت آنها برجسته است.

تقوی نژاد افزود: وزارت بهداشت در صدد است که با همکاری و مشارکت خیرین سلامت، شاخص های درمانی در این شهرستان به متوسط کشوری نزدیک شود البته در وضعیت مطلوب باید به شاخص ۲.۶ تخت به ازای هر هزار نفر در کشور برسیم. پروژه های درمانی دزفول، دارای پیشرفت های مناسبی هستند اما با توجه به شرایط موجود و تغییر قیمت ها، باید اعتبارات کافی برای تکمیل و افتتاح آنها در نظر گرفته شود و ما در این زمینه و تقویت و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاسیس پردیس دانشگاهی آمادگی کمک داریم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: بنده بیشتر مسئولیت های مالی و اداری داشته ام. در سازمان قبلی که یکی از سازمان های اقتصادی کشور بود یک شعار داشتم و آن هم اعتماد بود و همین موضوع مورد توجه رهبران جمهوری اسلامی ایران نیز بود البته اول باید به خودمان، داشته ها و توانمندی های مان اعتماد کنیم و بعد هم بین خودمان و دیگران، اعتماد ایجاد کنیم.

تقوی نژاد با تاکید بر تقویت اعتماد بین مجریان و مردم، گفت: اعتماد باید تقویت شود و مردم دلسوزی، مسئولیت پذیری و تعهد ما را درک کنند و خدمتگزاری ما برای آنها، ملموس و عینی باشد اگر چنین باشد شاهد همکاری، تعامل و همراهی مردم هستیم.

وی یادآور شد: مسئولیت، امانتی است که به ما سپرده شده و همه جا بر مشکل گشایی از مردم، تاکید می شود. کلید حل مشکلات توسط مدیران، شناخت ویژگی هایی مانند اعتماد به نفس، رشد، آموزش و تعالی است که می تواند موجب رشد در محیط کسب و کار شود. ابزارهای جدید مدیریتی و نظام های نوینی که در این زمینه وجود دارد، به مدیران در پیشبرد اهداف کمک می کند. نیروی انسانی متخصص، همراه، توانمند و با انگیزه در دانشگاه علوم پزشکی دزفول، یکی از مهمترین دلایل موفقیت این دانشگاه می تواند باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه به علت موفقیتی که در برخی از رشته ها در دانشگاه علوم پزشکی دزفول به دست آمده، بخشی از مراجعین از سایر استانها به این شهرستان سفر می کنند که این کمک به همنوعان و دردمندان، موجب افتخار است و ما خودمان را افرادی بدانیم که در این مسیر توفیق پیدا کرده ایم تا دردمندی را دریابیم.

تقوی نژاد تاکید کرد: وقتی فردی خودش را در مقام مسئولیت، کار و خدمتگزاری می بیند، سلامتی، وقت و زندگی خودش را وقف می کند تا مردم در آسایش باشند. در هر کجا مسئولیت داشته ام به همکارانم گفته ام بر اساس مطالعاتی که در 70 درصد از مدیران ارشد شرکت های تراز اول بین المللی انجام شده نشان داده که کسانی موفق اند که پرکار هستند.

بنابر اعلام وبدا، وی در خاتمه، اظهار کرد: هفته گذشته فردی به بنده پیام داد که آمدم دفتر شما و گفته اند که ساعت 11 شب از دفترت خارج می شوی و این شیوه مدیریت کهنه و قدیمی است باید بگویم که اتفاقا به کار نیاز داریم و اینکه یک رییس دانشگاه صبح سرکار برود و ساعت 12 یا 1 ظهر برای کار به اتاق عمل برود، طبیعتا کارهای دانشگاه، پیشرفت چندانی نخواهد داشت و باید کار و تلاش کرده و خودمان را وقف دانشگاه کنیم. مدیران پرکار قطعا موفق خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی