English

۶ هزار دستفروش تهرانی شناسایی و جانمایی شدند

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از شناسایی و جانمایی ۶ هزار دستفروش تهرانی خبر داد.

۶ هزار دستفروش تهرانی شناسایی و جانمایی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، سید علی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر شب گذشته در برنامه تهران ۲۰، با بیان این که تاکنون ۶ هزار دستفروش در تهران شناسایی و جانمایی شده‌اند، گفت: در مجموع اطلاعات ۱۰ هزار نفر در سامانه مربوط ثبت شده است که بخش عمده افراد احراز هویت و در ۴۰ بازار محلی ایجاد شده جانمایی شدند.

وی افزود: سامانه‌ای به اسم سامان بازار و به آدرسhttp://Samanbazar.tehran.ir را فعال کردیم و کسانی که بخواهند از دستفروشی کسب درآمد کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه فعال می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه عنوان کرد: فهرستی از دستفروشان فعال در پایتخت وجود دارد اما اطلاعات آن غیر قابل اعتماد است چراکه افراد نگران ارائه اطلاعات کسب و کار خود به مجموعه‌های مدیریت شهری هستند، بنابراین باید در ابتدا اعتمادسازی انجام شود.

مفاخریان با بیان این که دو گروه دستفروشی و بساط گستری در پایتخت وجود دارد، گفت: کسانی که با خرد فروشی قصد امرار معاش دارند و افرادی که سازمان‌یافته و سودجو هستند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته، پس از مصوبه مرتبط، در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و کار دستورالعمل‌های اجرایی در کمیته‌های مربوطه در حال بررسی است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تاکید بر اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاه های مخاطب این مصوبه است، گفت: دستگاه‌های مختلفی درباره این مصوبه وظایفی را بر عهده دارند. اداره صنعت و معدن، تعزیرات، پلیس و … باید در اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.

مفاخریان در پایان تاکید کرد: مشاغل سیار و بی کانون، صنف و اتحادیه ندارند که از آن‌ها حمایت کند. ما این کار را انجام می‌دهیم تا این افراد ساماندهی شوند و کسب و کارشان در نقاط مجاز ادامه داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه