English

سخنگوی قوه قضاییه:

دیگر در دادگاه‌های ویژه رای کوتاه مدت یک سال و شش ماه نخواهیم داشت

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد طبق اصلاحیه‌های جدید ما دیگر در دادگاه‌های ویژه رأی یک سال و شش ماه و اینها نخواهیم داشت.

دیگر در دادگاه‌های ویژه رای کوتاه مدت یک سال و شش ماه نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در خصوص محاکمه دانه درشت‌ها و اینکه در دادگاه‌های ویژه شاهد محاکمه افرادی بودیم که اتهام آنها کلان نبود، آیا در استجازه جدید قیدی برای تشخیص فساد جزئی و کلان مطرح شده است؟ گفت: اخلالات جزئی هم جرم است و باید به آنها هم رسیدگی شود و برای آنکه شعب ویژه در امر رسیدگی‌های کلان تمرکز داشته باشند و مأموریت اصلی آنها فراموش نشود سایر دادگاه‌ها به موارد جزئی رسیدگی می‌کند.

وی افزود: بانک مرکزی و وزارت صمت به بررسی کارشناسی مصادیق مجرمانه می‌پردازد و اگر مصداق جزئی بود بر اساس تبصره برسی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: اینکه عمده و جزئی چیست در برخی موارد با بانک مرکزی، وزارت صمت و نهادهایی از این دست است که مصادیق عمده را به ما اعلام باید بکنند.

وی افزود: طبق اصلاحیه‌های جدید ما دیگر در دادگاه‌های ویژه رأی یک سال و شش ماه و اینها نخواهیم داشت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ابزار نظارتی در این رابطه وجود دارد آیا خود قاضی تشخیص دهنده است، گفت: خود سازمان شاکی از ابزار نظارتی است. البته از قانون گذار خواهیم خواست که مصادیق عمده و کلان را اعلام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه