English

آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ متروی تهران

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ متروی تهران خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ متروی تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام  مدیر عامل شرکت مترو تهران از انجام مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار ساخت خط ۱۰ مترو تهران و نیز توسعه شمالی خط ۷ در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

به گفته مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه ، فاز نخست خط ۱۰ از نمایشگاه بین‌المللی آغاز شده و در مجموع ۴۳ کیلومتر است که در قالب ۵ فاز با یک برنامه ۵ ساله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آنکه فاز نخست خط ۱۰ به دو بخش ۶ کیلومتری تقسیم شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، فاز نخست در مدت زمان ۵ سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل متروی تهران همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تونل ارتباطی و ایستگاه تبادلی خط ۱۰ به خط ۷ افزود: در حال حاضر بهترین خطی که می‌تواند به خط ۱۰ متصل شود، خط ۷ است.

امام با بیان اینکه تمام زمین‌های مربوط به فازهای اول و دوم پروژه احداث خط ۱۰ متروی تهران از طریق شهرداری مناطق در حال انجام مرحله واگذاری است، گفت: در حال رایزنی با شهرداران مناطق ۲ و ۳ برای پیگیری مقدمات آغاز عملیات اجرایی فازهای بعدی هستیم.

مدیرعامل مترو تهران در پایان از آغاز پروژه توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران از میدان کتاب به سمت جنت آباد خبر داد و عنوان کرد: این مسیر شامل ۵ کیلومتر و ۳ ایستگاه با نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد و جنت آباد شمالی است و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط ۷ قرار گرفته است. از سال گذشته مطالعات این بخش از خط ۷ پایان رسیده و طراحی‌های فاز یک آن نیز انجام شده است. به زودی ساخت تونل این ۳ ایستگاه آغازمی شود؛ برنامه ساخت ایستگاه‌ها نیز از مهرماه خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه