English

سعید شهند:

اردبیل جزء شهرهای هوای پاک است /احیای دریاچه نئور در دستور کار قرار دارد

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو شهرهای هوای پاک کشور است و از هوای ملایمی برخوردار است که میتواند به عنوان یک پتانسیل مطلوب در زمینه گردشگری معرفی شود

اردبیل جزء شهرهای هوای پاک است /احیای دریاچه نئور در دستور کار قرار دارد

سعید شهند مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اردبیل با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است و وارد بحث‌ های اجرایی نمیشود، گفت: در خصوص موضوع پسماند نیز به عنوان ناظر حسن اجرای قوانین و مقرارت پسماند نظارت می کند و بر اساس وظیفه نظارتی با مصوبه کارگروه پسماند استان وکارگروه پسماند شهرستان اردبیل و همچنین نظرات دادستان حقوقی و انقلاب مرکز استان تیمی تشکیل شد و این تیم وضعیت زیست محیطی محل دفن پسماند را طی بازدید میدانی مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: در خصوص محل دفن زباله استان اردبیل پیرو بازدیدهایی که انجام گردیده، گزارش‌های کارشناسی وظایف نظارتی و حاکمیتی سازمان محیط‌زیست نیز در این خصوص انجام یافته است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت محل دفع پسماند، هم پسماند عادی وهم پسماند عفونی و بیمارستانی و هم مدیریت شیر آبه محل دفع براساس آخرین بازدیدی که انجام شد اقدامات خوبی از سوی شهرداری محترم درآن محل انجام گرفته است.

شهند با اشاره به اینکه اواخر شهریور ماه این اقدامات تکمیل خواهد شد، بیان داشت: ما پیش‌بینی میکنیم اگر شهرداری اردبیل با این سرعت پیش رود عمده مشکلات محل دفع پسماند مرتفع خواهد شد و سازمان محیط زیست هم به جدیت حسب مصوبات کار گروه پسماند استان وتاکیدات دادستان محترم موضوع را پیگیری می کند تا مشکلات درآن محل ها مرتفع شود.

وی افزود: بحث دیگر در خصوص پسماند ساختمانی و نخاله های ساختمانی است که پیگیری هایی که انجام دادیم و تیمی که متشکل شده بود بازدید‌های لازم و اقدامات ضروری را در این خصوص انجام دادند.

افزایش ارتفاع دیوار و یا پوشش کامیون حمل زباله است

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: در چهار نقطه که محل دپوی نخاله های ساختمانی بود شهرداری محترم اردبیل محل دفن پسماند ساختمانی و نخاله ساختمانی را مشخص کرده و پیشرفت کارهم قابل توجه است و این موارد هم از طریق سازمان محیط زیست نظارت و پیگیری می شود تا مشکلات حل یا مرتفع شود.

شهند عنوان کرد: در خصوص ایستگاه موقت پسماند اقداماتی که مد نظر سازمان محیط زیست بود توسط مجموعه شهرداری انجام می گیرد و تاکید بر این بود که از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت پسماند در آن محل باقی نماند.

وی گفت: اقداماتی که در آن محل مدنظر محیط زیست بود افزایش ارتفاع دیوار و یا پوشش کامیون حمل زباله است که خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در واقع این مشکل چندین سال است که به وجود آمده و چند ماه قابل حل نیست و لازم است با برنامه ریزی و قدم به قدم جلو برویم که امیدواریم مشکلات و معضلات پسماند را از این طریق حل کنیم.

۳۰ راس آهوی نسل دهم تکثیر یافته است

شهند همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت احیا و تکثیر سایت گونه های آهوی مغان و مرال پاسخ داد: در بخش مدیریت حیات وحش ما هم اکنون در استان اردبیل دو سایت مرال در فندقلوی نمین و آهوی مغان در پارس‌آباد را داریم که نسبت به تکثیر و رهاسازی این گونه‌ها اقدام کرده و سعی بر حفاظت ویژه از آنها داریم.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ راس آهوی نسل دهم در پارس آباد و ۳۱ راس مرال در بخش نمین فندقلو تکثیر یافته است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از تجهیز و راه‌اندازی کلینیک حیات وحش در استان و در خصوص مدیریت بیماری با همکاری دامپزشکی خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با این امر زمینه خوبی برای صیانت از حیات وحش و جلوگیری از هرگونه انتقال بیماری به سایت فراهم آید.

اردبیل جزء شهرهای هوای پاک است

شهند تصریح کرد: استان اردبیل جزو شهرهای هوای پاک کشور است و از هوای ملایمی برخوردار است که میتواند به عنوان یک پتانسیل مطلوب در زمینه گردشگری معرفی شود و طبق بررسی هوای استان از مجموع روزهای سپری شده در چهار ماه سال جاری ۱۱۱روز پاک و ۸ روز هوای سالم و ۳ روز هوای ناسالم برای گروه های ناسالم زیست محیطی داشتیم.

۱۱۵ واحد تولیدی اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان حاکمیتی و نظارتی است، افزود: سازمان محیط زیست مخالف توسعه و پیشرفت نیست توسعه پایدار توسعه همه جانبه است لذا سازمان محیط زیست حامی توسعه پایدار است.

وی بیان کرد: در این خصوص با پایش و بررسی واحدهای تولیدی استان برای ۱۱۵ واحد اخطاریه زیست محیطی در چهار ماهه سال جاری صادر شده است.

احیای دریاچه نئور در دستور کار قرار دارد

سعید شهند در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه برای اردبیل درباره آخرین وضعیت دریاچه نئور تاکید کرد: دریاچه نئور نگین فیروزه استان اردبیل و جزء جذاب ترین جاذبه های طبیعی گردشگری کشور است که از نظر زیست محیطی حائز اهمیت است.

وی گفت: در تالاب نئور هدف اصلی ما احیای گونه گاماروس است که خود به خود به تقویت و توسعه ماهی قزل‌آلا منجر خواهد شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: اقداماتی در خصوص حفاظت از تالاب نئور انجام گرفته است که هدف اصلی حفاظت از نوع سخت پوست گاماروس در جهت مبارزه وکنترل از ورود گونه مهاجم ماهی کاراس به سیستم زیستی این تالاب تلاش می شود که به پاک سازی این تالاب کمک کند.

شهند تصریح کرد: سال گذشته و امسال همکاری ویژه ای با دفتر حفاظت ایلام برای برگزاری برنامه جامع مدل زیست محیطی با برگزاری ۶ کارگاه انجام دادیم

وی بیان داشت: سازمان محیط زیست استان اردبیل برحسب وظیفه آموزش های لازم برای دهیاری ها و شوراهای برگزار می کند و در مدارس یک ساعت کلاس آموزشی با محیط بانان برگزار شده است

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: گونه خرس قهوه‌ای در منطقه دامنه کوه سبلان در شهرستان های سرعین و مشگین شهر گونه بومی و ارزشمند از لحاظ حفاظتی محسوب می‌شود که محیط بانان در ایستگاه مربوط به شابیل حضور دارند و حفاظت از این گونه جزء اولویت‌های ما است.

شنهد تاکید کرد: سامانه ۱۵۴۰ پل ارتباطی بین مردم و اداره کل حفاظت محیط زیست است و هدف از راه‌اندازی این سامانه اطلاع، پیگیری و رسیدگی به مسایل زیست محیطی در استان اردبیل است. تمامی نظرات مردم که از سوی سامانه ۱۵۴۰ ثبت می‌شود و از سوی مسئولان و کارشناسان حفاظت محیط زیست قابل پیگیری است.

وی گفت: تقاضا داریم دوستداران طبیعت با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه‌های محیط زیست انسانی، ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز و تخریب طبیعت می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه