English

ساماندهی چرخ دستی ها در محدوده بازار بزرگ تهران

سید مناف هاشمی از ساماندهی حاملان چرخ دستی ها در محدوده بازار بزرگ تهران خبر داد.

ساماندهی چرخ دستی ها در محدوده بازار بزرگ تهران

به گزارش خبرگزاری موج، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکارى ساماندهى حاملان چرخ دستى با اصناف بازار و شهرداری منطقه ۱۲ گفت: محدوده بازار به نوعی تاریخ و قلب تهران است لذا حفظ این نقش و تاریخ با کارکردهای امروزی، بسیار مهم است.

وی افزود: ۴۵ درصد بازار ایران در شهر تهران متمرکز است که نیمی از ۴۵ درصد در منطقه ۱۲ وجود دارد. بنابراین مشکلات این منطقه بیش از سایر حوزه‌ها ‌و مناطق است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردارى تهران ایجاد هماهنگی بین ماهیت و ساختار اصلی بازار بزرگ تهران با نحوه عملکرد و فعالیت های تجاری کنونی در آن را از ضروری‌ترین اقدامات جهت بازگرداندن نظم و انضباط در عبور و مرور و حمل و نقل کالا در داخل بازار دانست و گفت: درحال حاضر راسته‌های بازار با تراکم بالای فعالیت.های تجاری بدون ضابطه مواجه بوده و حضور و تردد قابل توجه حاملین کالا در قالب انواع چرخ دستی ها در کنار حجم انبوه عابرین پیاده، عملاً سطح سرویس تردد در بازار را دربدترین خود وضعیت قرار داده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهى چرخ دستى‌ها و حاملان بار و کالا در محدوده مرکزى شهر، یادآور شد: تجربه ساماندهی‌ چرخ‌هاى دستى در گذشته وجود داشته اما موفق نبوده است، از این جهت طرح ساماندهی گاری و چرخ دستی‌های محدوده بازار به منظور ایجاد مدیریت سامانه حمل بار جهت بالا بردن امنیت و سرعت از مبدا به مقصد، شناسایی و ساماندهی باربران و حمایت حقوقی، اجتماعی و رفاهی آنان، طراحی انواع مختلف چرخ‌های دستی متناسب با حجم بار و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان حائز اهمیت است.

 وی گفت: همچنین پیشگیری از سرقت‌های احتمالی و جابه جایی کالاها‌ی غیر مجاز و قاچاق، ایجاد انضباط ترافیکی در بازار، کنترل هزینه حمل بار برای کسبه و شهروندان و رعایت امنیت سرعت و کیفیت در حمل بار با ساماندهی چرخ‌دستی‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اصلی در مناطق مرکزی شهر تهران نبود پارکینگ‌های محلی است که باید از منابع کسری پارکینگ ساخته شود، ادامه داد: اصلی‌ترین معضل امروزه که در بازار لمس می‌شود، موتورسواران است.

هاشمى مهم‌ترین مشکل بازار تهران را تردد موتورسواران دانست و گفت: استفاده موتورسواران از پیاده روها، امنیت عابران پیاده را به خطر می‌اندازد که این موضوع در منطقه 12 تهران بیشتر مشاهده می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان ابراز امیدوارى کرد: با امضای این تفاهم‌نامه ثبت اطلاعات حاملان چرخ دستی انجام خواهد شد و دولت به نظور ارائه تسهیلات به آن‌ها می‌تواند از بانک اطلاعاتی شهرداری تهران استفاده کند و باید حواسمان باشد که زندگی این اقشار سخت‌تر نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه