English

آزمون گردشگری با حضور داوطلبان برگزار شد

آزمون گردشگری با شرکت ۶۰۶۱ داوطلبان با مجوز ستاد ملی کرونا برگزار شد.

آزمون گردشگری با حضور داوطلبان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، درحالی‌که نگرانی‌ها برای برگزاری آزمون گردشگری در ادامه شیوع کرونا تشدید شده بود و برخی از داوطلبان تعلیق آن را خواستار شده بودند، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد مجوز این آزمون را از ستاد ملی کرونا گرفته و آن را در موعد مقرر برگزار می‌کند. به گفته زاهد شفیعی ـ مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ـ آزمون جامع هماهنگ و سراسری گردشگری روز جمعه در شش رشته راهنمایان گردشگری (در سه زیررشته راهنمایان فرهنگی، طبیعت‌گردی و زمین گردشگری)، مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، کارشناسان ارزیاب طرح تطبیق و مدیران طرح تطبیق در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه، ۲۴ مردادماه در ۳۱ استان کشور و جزیره کیش با رعایت کلیه پروتکل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

او هیچ اشاره‌ای به تعداد انصرافی‌ها نداشت اما گفت: ۶۰۶۱ فراگیر در این آزمون شرکت کردند. شفیعی قبلا تعداد داوطلبان این آزمون را ۶۴۱۱ نفر اعلام کرده بود که بیشتر آن‌ها از حوزه تهران بودند.

شفیعی یادآور شد که برگزاری این آزمون با مدیریت و نظارت دفتر آموزش گردشگری و با استفاده از توان شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه بوده است و ابراز امیدواری کرد: فراگیران با پایان یافتن معضل کرونا و بازگشت رونق به صنعت گردشگری در این بخش فعالیت، خود را آغاز کنند تا جان و نیروی تازه‌ای به بدنه این صنعت تزریق شود.

آزمون گردشگری قرار بود ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار شود که با شیوع ویروس کرونا زمان آن به تعویق افتاد. بسیاری از داوطلبان در نامه‌هایی به مدیران استانی درخواست تعلیق این آزمون را داشتند. هر داوطلب فقط سه بار می‌تواند در آزمون گردشگری شرکت کند. مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری گفته بود: به خاطر کرونا امتحان فعلی جزء محدودیت سه بار سهمیه هر داوطلب،  محسوب نمی‌شود و متقاضیان در صورت انصراف می‌توانند در نوبت بعدی ثبت نام و در آزمون شرکت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه