English

رئیس کمیته ایمنی شورای شهردر گفتگو با موج در خصوص فوت نوجوانی در بوستان لاله گفت:

چه پیمانکار مقصر باشد یا چه مسئولان نظارتی در شهرداری؛ قاطعانه با آنها برخورد خواهیم کرد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر پیگیری قاطعانه موضوع فوت یک نوجوان در بوستان لاله گفت: قطعا این موضوع را تا مشخص شدن مقصران آن پیگیری خواهیم کرد و مقصر آن چه پیمانکار باشد و چه شهرداری با آن برخوردی جدی و قانونی خواهد شد.

چه پیمانکار مقصر باشد یا چه مسئولان نظارتی در شهرداری؛ قاطعانه با آنها برخورد خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا صدر اعظم نوری" رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار موج در بررسی علل فوت نوجوان 14 ساله در پارک لاله، با تاکید بر اینکه تجهیزات و ادواتی که در پارک ها و بوستان ها به کار گرفته می شوند باید استاندارد باشند در پاسخ به این سوال که چه کسی مسئول تامین ایمنی بوستان هاست؟ گفت: مسلما شهرداری متولی اداره و نگهداشت بوستان های داخل شهرهاست که البته طی قراردادهایی تا حدودی این وظایف به پیمانکار تفیض می شود. بر همین اساس هرگونه خطر و ناایمنی که در فضاهای عمومی ایجاد می شود اگر اداره آن به پیمانکار موکول شده باشد، باید وی پاسخگو باشد و در کنار آن، ناظرین شهرداری نیز که به عنوان افرادی که باید روی کار پیمانکاران نظارت داشته باشند می بایست پاسخگو باشند.

وی با تاکید مجدد برنقش نظارتی شهرداری بر عملکرد پیمانکاران گفت: دقیقا همین طور است. اصولا براساس قراردادی که شهرداری با پیمانکارمی بندد، بسته به نوع قرارداد از نگهداری پارک تا نگهداری و بهره برداری از کلیه وسائل و تجهیزات پارک؛  از مبلمان گرفته تا وسائل بازی تحویل پیمانکار و تجهیزات برقی پارک برعهده اوست. ولی این امر نافی نقش نظارتی شهرداری نیست چرا که واحد ایمنی مناطق شهرداری باید و باید مرتبا بر عملکرد این پیمانکاران نظارت داشته باشند و اگر احیانا با مشکلی برخورد کردند به سرعت آن را به پیمانکار تذکر دهند و از وی بخواهند هر طور شده آن را رفع کند.

اما چرا به رقم وجود مصوبه ایمنی در بوستان ها؛ باز هم این حوادث بارها تکرار شده و احتمالا در آینده نیز می شود؟ گفت: البته شهرداری مجموعه بزرگی است و فضاهای عمومی شهری هم تعدادشان بسیار زیاد است و گسترده هستند. در چنین وضعیتی با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به این مراکز عمومی؛ به نظرم برو حادثه اجتناب ناپذیر است. اما این به معنای نادیده گرفتن و یا سهل انگاری در نظارت بر مسایل ایمنی نیست بلکه برعکس، باید ایمنی در شهر و موضوعات مرتبط با آن عملا  جدی گرفته شوند؛ بخصوص از سوی شهرداری که در خط مقدم مدیریت شهر قرار دارد. 

نوری با تاکید براینکه باید موضوع و جایگاه اثرگذاری واحدهای HSE در شهرداری ارتقاء پیدا کند از مذاکراتش با معاونت برنامه ریزی و شهرداری تهران برای ارتقاء این جایگاه در بدنه شهرداری خبر داد و گفت: البته متاسفانه الان اشکالاتی جدی به این سیستم وارد است. مثلا در اصلاح ساختار شهرداری شنیدم واحد "HSE " یا همان واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست را زیرمجموعه اداره کل محیط زیست قرار داده اند ، در حالی که محیط زیست یکی از بحث های " HSE " است و نمی شود آن را زیرمجموعه واحد دیگری در همان سطح و یا سطحی که اتفاقا از جایگاه موثر و مطمینی نیز برخوردار نیست قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به  پیگیری هایش در مورد فوت پسربچه 14 ساله در بوستان لاله از منطقه 6 گفت: در این زمینه صحبت هایی با مسئولان منطقه داشته ام و قرار شد آنها هر چه سریعتر گزارش حادثه را برای ما نیز ارسال کنند تا بتوانیم پیگیری ماجرا باشیم . ولی در هر صورت ما در شورای شهر قاطعانه موضوع فوت این نوجوان در بوستان لاله را تا مشخص شدن مقصران آن پیگیری خواهیم کرد و مقصر آن چه پیمانکار باشد و چه شهرداری؛ با آن برخوردی جدی و قانونی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه