English

اقدام غافلگیرانه شورایعالی شهرسازی و معماری در مورد طرح تفصیلی جماران؛

پیروزی افکار عمومی در برابر فشار دولت/ لغو ارتفاع طرح تفصیلی جماران فعلا متوقف شد

برخلاف انتظار اکثر کارشناسان و صاحب نظران، امروز شورایعالی شهرسازی و معماری، بدون توجه به فشارهای وارده از سوی دولت، لغو بخش مربوط به افزایش ارتفاع طرح تفصیلی محله جماران را از دستور کار خود خارج کرد.

پیروزی افکار عمومی در برابر فشار دولت/ لغو ارتفاع طرح تفصیلی جماران فعلا متوقف شد

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه امروز شورایعالی شهرسازی و معماری کشور که قرار بود در آن طرح تفصیلی محله جماران؛ مورد بازنگری قرار گیرد، با حاشیه های فراوانی همراه بود.

درست ساعتی پس از تشکیل جلسه شورایعالی شهرسازی ، محمد سالاری؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در یک پیام توئیتری با اشاره به اینکه قرار بوده تا در جلسه امروز شورایعالی شهرسازی که طرح لغو محدوده ارتفاعی محله جماران بررسی شود، حضور داشته است، اعلام کرد: از دبیرخانه این شورا پیغام دادند که از سوی مقامات بالا دستور رسیده که در این جلسه حضور نداشته باشد. در متن این توئیتر آمده است: " از بالا گفتند نیایید! "

طبق روال و بنابر ارجاع دعوت نامه شورایعالی شهرسازی توسط محسن هاشمی، قرار بود امروز جهت تصمیم گیری در خصوص محله جماران و اعلام مخالفت کمیسیون شهرسازی شورای شهر، در این جلسه شرکت کنم از دبیرخانه شورای عالی پیغام دادند، که از بالا گفته‌اند فلانی در جلسه نباشد. مهندسی تصمیم گیری.»

این توئیت در حالی از سوی سالاری منتشر شد که شهردار تهران، پیش از ظهر امروز و در حالیکه از جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری به نشست خبری مجازی خود آمده بود، با اشاره به اینکه در بخشی از جلسه مذکور شرکت داشته است، گفت: مطمئنم شورای عالی شهرسازی با توجه به منافع ملی و محلی دراین باره تصمیم می‌گیرد.

با این وجود روایت زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از نتیجه جلسه شورایعالی شهرسازی در مورد طرح تفصیلی جماران روایت دلگرم کننده ای است. وی در گفتگو با موج در مورد سرنوشت تصمیم گیری شورایعالی در این خصوص گفت: براساس شنیده ها گویا لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در محله جماران منوط به بررسی اقدامات کارشناسی توسط شورای شهر و شهرداری شده است.

این عضو کمیسیون شهرسازی و معماری به نامه  ارسال شده برخی از اعضای شورای شهر به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر از دستور کار خارج شدن طرح لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در محله جماران جهت بررسی بیشتر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به نظر می رسد که این نامه اثر بخش بوده است چرا که در جلسه امروز شورایعالی شهرسازی قرار شده تا موضوع تغییر طرح تفصیلی محله جماران برای بررسی‌های کارشناسی به شورای شهر و شهرداری واگذار شود.

بدین ترتیب و برخلاف پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد در این مرحله، دوباره دولت نتوانسته حریف فشار افکار عمومی و رسانه ها شود و فعلا مجبور به تمکین به قانون در مورد ساخت و ساز در ملک خود در محله جماران است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه