English

تشریح آخرین جزئیات تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور در خصوص آخرین جزئیات اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی و سرویس مدارس در کشور در پی شیوع کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

تشریح آخرین جزئیات تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور در تشریح تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن با همکاری بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان برای رانندگان آسیب دیده به صورت قرض الحسنه و به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می شود که تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی افزود: تسهیلات مشاغل آسیب دیده نیز توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت می شود. رانندگان پس از ثبت نام در سامانه کارا با احراز فعالیت آنها به شعبه بانک برای اخذ وام شش میلیون تومانی با سفته و یا چک به عنوان ضامن معرفی خواهند شد.

* ثبت نام ۱۵۰ هزار راننده برای وام ۶ میلیونی

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات دو میلیون تومانی که با همکاری اتحادیه تاکسیرانی های شهری و بنیاد مستضعفین انجام داده تعداد پرداخت این تسهیلات محدود است و تنها برای رانندگان آسیب دیده ای که خود و یا خانواده آنها بیمار شده اند و توسط سازمان های تاکسیرانی شناسایی می شوند پرداخت خواهد شد. این تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد و در ۲۴ ماه بازپرداخت خواهد شد. تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت کرده اند و در گام اول تا ۲۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت می کنند. امیدواریم در فاز دوم نیز ۲۵ هزار نفر دیگر این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تسهیلات اعطایی شش میلیون تومانی به رانندگان تاکسی و سرویس های مدارس گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران برای حمایت از مشاغل آسیب دیده، تاکسیرانان نیز در جمله این مشاغل قرار گرفتند تا پس از ثبت نام در سامانه کارا این تسهیلات را دریافت کنند. این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و با احتساب این سه ماه ظرف ۲۴ ماه قابل بازپرداخت هستند. تا کنون ۱۵۰ هزار نفر رانندگان ثبت نام خود را تکمیل و در فرآیند دریافت این تسهیلات قرار گرفته اند.

ضامنی در پاسخ به سوالی در خصوص پلاک گذاری تاکسی های دو گانه سوز گفت: بر اساس قانون پلاک گذاری برای تاکسی ها استاندارد یورو۴ به استاندارد یورو۶ ارتقا پیدا کرد اما تعدادی از خودروها با استاندارد یورو۴ تولید شده بود که اجازه پلاک گذاری آنها داده نمی شد. لذا با موافقت و مصوبه هیات وزیران برای ۵۰۰۰ تاکسی یورو۴ اجازه پلاک گذاری صادر شد که فرآیند آن نیز آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رانندگان تاکسی در سراسر کشور در راستای اجرای پروتکل‌ های بهداشتی از ماسک استفاده می کنند و تمامی پروتکل ها را به صورت دقیق رعایت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی