English

محسن هاشمی خبر داد؛

بیکاری ۵۰۰ نیرو در سال جهش تولید به دلیل تعطیلی شرکت واگن سازی تهران

رئیس شورای شهر تهران در شورای شهر از بیکاری ۵۰۰ نیرو در سال جهش تولید به دلیل تعطیلی شرکت واگن سازی تهران خبر داد.

بیکاری ۵۰۰ نیرو در سال جهش تولید به دلیل تعطیلی شرکت واگن سازی تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹ درگذشت آقای سهیل گوهری از همکاران ستاد سمن‌های شورا را به خانواده ایشان تسلیت گفت و با اشاره به اینکه موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلاء، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان از اینکه در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم ابراز تأسف کرد.

هاشمی افزود: اگر با همین روند هفته‌های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساخت‌های درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این شرایط حمل و نقل عمومی یکی از گلوگاه‌هایی انتقال ویروس کروناست خاطر نشان کرد: با توجه به عدم تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی است که متأسفانه در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران ، این کارخانه مهم داخلی به دلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بوروکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد. گفت: تعطیلی شرکت واگن سازی تهران که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود.

وی ادامه داد: کارخانه واگن سازی ۱۵ سال است فعالیت می‌کرده است و سالی ۱۰۰ واگن تولید کرده و به شرکت بهره برداری داده است، ولی متأسفانه چون قرار داد جدیدی ندارد فعالیتش می‌خوابد و خواهش می‌کنم از شهردار تهران به فوریت قرار داد چند ده واگن را با واگن سازی امضا کنند.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: شهرداری از منابع در اختیارش پول بدهند تا فعلاً بدنه و دکوراسیون واگن‌ها ساخته شود تا تجهیزات خریداری شود و روی آنها نصب شود.

وی ادامه داد: طوی عمل شود که این کارخانه از فعالیت نماند، بسیار زشت است که ببینیم کارخانه‌ای با ۵۰۰ نفر نیرو در سال جهش تولید در شهرداری تهران بخوابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه