English

خبر خوش حناچی درباره راه‌اندازی خط ۱۰ مترو تهران

شهردار تهران در خبری اعلام کرد مقدمات آغاز ساخت خط 10 مترو تهران نیز فراهم شده و ساخت بخش اول این خط از میدان کتابی به منطقه 22 به زودی رسماً آغاز می‌شود.

خبر خوش حناچی درباره راه‌اندازی خط 10 مترو تهران

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 2 رام قطار مترو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت کارخانجات واگن‌سازی تهران و کلانشهرها بسیار بالا است و ساخت واگن در کشور و کاهش وابستگی به خرید قطعات خارجی مترو مسیری راهبردی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی افزود:  علاوه بر خرید 105 دستگاه واگن که در دستور کار قرار گرفته و 105 واگن داخلی در مرداد قطعات آن در داخل آماده شده که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: قرارداد خرید 630 واگن با طرف چینی انجام شده و با پیگیری سفارت چین در ایران این مسأله نیز مدنظر قرار دارد و دولت هم اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

حناچی با اشاره به اینکه بیکاری در شرکت واگن‌سازی تهران باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است، گفت:‌تلاش‌هایی انجام خواهیم داد که بیشتر از قبل سفارشات ساخت واگن را با شرکت‌های داخلی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات آغاز ساخت خط 10 مترو تهران نیز فراهم شده و ساخت بخش اول این خط از  میدان کتابی به منطقه 22 به زودی رسماً آغاز می‌شود.

شهردار تهران گفت:‌ بارگذاری‌ها در این منطقه سنگین بوده و متناسب با حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار نگرفته است که ان‌شاءالله با افتتاح این خط شاهد رفع مشکلاتی در حوزه حمل و نقل خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه