English

توقیف ۵۰۰ خودروی متخلف در سه ماه نخست سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از توقیف ۵۰۰ خودروی متخلف در سه ماه نخست سال جاری و تشکیل یک هزار و 790 پرونده خبر داد.

توقیف ۵۰۰ خودروی متخلف در سه ماه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا به تشریح عملکرد سه ماهه این پلیس پرداخت و گفت: ایجاد آرامش برای پلیس امنیت اقتصادی حائز اهمیت است و تلاش ما بر این است که بتوانیم با اقدامات پیشدستانه آرامش ذهنی را برای مردم در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه به ایجاد تحولات در جامعه (اقتصادی، سیاسی و اجتماعی) اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این تحولات در رزق و روزی مردم تاثیرگذار است و آنچه که باعث می شود بیشتر در این فضا فعالیت کنیم، ایجاد احساس رضایت مردم از معیشت و وضعیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه در بسیاری از زمینه ها و حوزه ها اقدامات پیشدستانه و تاثیرگذاری انجام داده ایم، تصریح کرد: در حوزه امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و جرایمی که امنیت را خدشه دار می کند و ... از محورهای مهم و اصلی پلیس امنیت اقتصادی است که در این حوزه ها پلیس استقرار کامل دارد؛ همچنین در این راستا از کارشناسان مجرب نیز بهره می بریم.

سردار مقیمی  با تاکید بر اینکه اساس کار پلیس امنیت اقتصادی اقدامات پیشگیرانه است، گفت: سعی ما بر این است با پیش بینی و پیشگیری فضایی را ایجاد کنیم تا جرمی تولید نشود که برخورد با محتکران یکی از اقدامات مطلوب این پلیس از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه احتکار رابطه تنگاتنگی با معیشت مردم دارد، عنوان کرد: از این رو برخورد با محتکران لوازم بهداشتی ، دارویی و مواد غذایی از جمله اولویت های این پلیس است.

سردار مقیمی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان دو مرحله طرح مبارزه با احتکار انجام شد و تمام تلاش ما بر این بود در این بازه زمانی از گرانی اقلام مورد نیاز مردم جلوگیری شود که بحمداله نتیجه مطلوبی به دست آوردیم و در سه ماهه سال جاری هیچ گونه گرانی کاذب نداشتیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده پلیس امنیت اقتصادی در سه ماهه اول سال 99 اشاره کرد و گفت:در این راستا 500 خودروی متخلف توقیف و یک هزار و 790 پرونده نیز تشکیل شده است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما تامین نیازهای مردم بوده و در این راستا قرارگاه ما روزانه به صورت  تاکتیکی و عملیاتی کشور را رصد می کنند، عنوان کرد: در بحث تعداد پرونده های تشکیل شده برای احتکار در سه ماهه سال 99 هم 400 درصد افزایش عملکرد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه سال جاری ( تا 21 تیرماه جاری ) بالغ بر 15 میلیون و 318 هزار انواع ماسک و در بازرسی ها 171 میلیون و 313 هزار دستکش کشف شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده و مقادیر قابل توجهی  ژل، پد الکی و ...  کشف و همچنین از 127 هزار باب داروخانه و انبار بازرسی و طی این مراحل بالغ بر 8 هزار انبار و داروخانه متخلف پلمب شده است.

وی در ادامه به اخلال در نظام اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این راستا تعداد پرونده ها کاهش یافته اما از نظر ریالی افزایش داشته که بیشتر تلاش ما بر این بوده پرونده دانه درشت ها را بررسی کنیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه در خصوص قاچاق کالا در سال جاری وضع مناسبتری نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، تصریح کرد: در بحث برخورد با جرایم اقتصادی هم نیازهای روز جامعه و مردم را در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث فرار مالیاتی کاهش قابل توجهی داشتیم، به قاچاق خروجی هم اشاره کرد و گفت: امسال قاچاق خروجی به حداقل رسیده و نزدیک به صفر شده است.

سردار مقیمی همچنین عنوان کرد: در زمینه فرآورده های نفتی و سوختی نیز از ابتدای سال تاکنون 70 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: در بحث قاچاق دام سبک ۲۴ درصد و دام سنگین نیز ۲۳ درصد کاهش داشتیم و تلاش کردیم حوزه‌های صادرات قانونی را تقویت کنیم.

سردار مقیمی همچنین به اهمیت هوشمندسازی پلیس اشاره و عنوان کرد: در پلیس گمرک در بحث هوشمندسازی پلیس بحمدالله اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه توجه و رسیدگی به جرائم سازمان یافته از اولولویت‌هاست، عنوان کرد: تمرکز بر جرائم سازمان یافته بدین معنا نیست که به جرایم خرد کمتر توجه شود؛ در هر حال توجه ما بر جرایم سازمان یافته و کلان است و ما در جرایم سازمان یافته توفیقات خوبی داشته ایم.

سردار مقیمی ادامه داد: در پرونده‌های قاچاق یکصد میلیون تا ۵۰۰ میلیون در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته ایم و پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا همچنین تصریح کرد: در بحث استقرار نیز توافق و تعامل خوبی با گمرک داشته ایم و یک توافق نامه سه طرفه در سال گذشته امضا کردیم و در ۱۲ نقطه مستقر شدیم و امسال قرار است در ۳۰ نقطه مستقر شویم و عمده ورودی‌ها و خروجی‌ها استقرار پیدا کنیم.

سردار مقیمی گفت: هر خودرویی که وارد کشور می‌شود محموله‌های آن بازرسی و کنترل می‌شود، در واقع در این سه ماهه ۳۶ هزار و ۷۰۰ کنترل و بررسی محموله‌های گمرکی انجام شده است و ۶۰۰ هزار مورد نیز انبار‌های شهری را بازرسی کرده ایم که ۱۴ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است و ارزش تخلفات ریالی بالایی در این بازرسی‌ها کشف کرده ایم همچنین در ۲۴ بندر و ۸ مرز زمینی مستقر شده ایم که در گام بعدی در ۴۱ منطقه مستقر می‌شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه