English

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

شورای عالی استان ها ظرفیت بی نظیری برای توسعه آموزش دانشگاهی است

طهرانچی گفت: تلاش می کنیم برای ارتقا آموزش دانشگاهی از ظرفیت شبکه بزرگ شورای عالی استفاده کنیم.

شورای عالی استان ها ظرفیت بی نظیری برای توسعه آموزش دانشگاهی است

به گزارش خبرگزار موج, محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان این دانشگاه و شورای عالی استانها گفت: شورای عالی استان ها با داشتن 125 هزار عضو ظرفیت بی نظیری برای ارتقا و بهبود آموزش دانشگاهی است. برای همین معتقدم, یک همسانی و یک مشابهت میان شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در سال بیش از یک بار درقالب جلسات تعاملی با شورا داشته باشیم گفت:  مدل دانشگاه آزاد اسلامی مدلیست که در غرب با رویکردی خاص به وجود آمد؛ اما در نظام اسلامی ما و به خصوص در این دوره که من ریاست را بر عهده دارم بنا است از این بستر دانشگاه اجتماعی در جهت توسعه منطقه‌ای و تأمین آینده در هر منطقه استفاده کنیم.

طهرانچی با ذکر اینکه و در مقطعی ما در کشور کارشناس بودیم گفت: در آن مقطع با مجموعه‌ای از ادارات مواجه بودیم که نیاز به دانش آموخته کارشناسی داشتیم . 

وی با طرح این ادعا که بعد از توسعه دانشگاه ها و بخصوص دانشگاه آزاد عملا دیگر نیازی به اعزام دانشجو به خارج از بین احساس نمی شود گفت: البته قبل از انقلاب بنیاد دانشگاه در ایران هم دین ستیز و هم غیر اصولی بوده‌است؛ اما بعد از انقلاب دانشگاه آزاد شکل گرفت تا این دو مشکل را بر طرف کند.

طحرانچی ادامه داد: اینکه می‌گویید مردم با عشق و علاقه اموال خود را برای ساخت دانشگاه آزاد هبه کردند دلیلش این بود که می‌‎گفتند موتور محرک شهرشان دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه شش میلیون فارغ‌التحصیل از ۱۰ میلیون فارغ التحصیل در کشور مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌است گفت: این به معنای آن است که مردم اعتقاد داشته‌اند که از مسیر دانشگاه آزاد اسلامی به موفقیت و حرکت و پیشرفت می‌رسند.به بیانی رویکرد مردم وقتی به سمت تحصیلات تجربی رفت و تقاضا در این حوزه افزایش یافت مشخص شد که مردم از تحصیلات توقع اشتغالزایی هم دارد و می‌خواهند در ازای پولی که می پردازند موفقیت شغلی هم پیدا کنند.

طحرانچی گفت: بارها رهبری تذکر دادند که باید بین آموزش عالی و نیازهای جامعه گره ایجاد شود و این دو حوزه به همدیگر گره بخورند و مرتبط باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به جایگاه این شورا گفت: جایگاه شورای عالی استان‌ها جایگاه رفیعی است بطوریکه تنها نهادی است که می تواند به مجلس لایحه بدهد. البتهما به اهمیت این جایگاه ایمان داریم و تلاش می کنیم از این ظرفیت برای توسعه آموزش دانشگاهی در کشور کمال بهره را ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه