English

زمان افتتاح مترو برج میلاد مشخص شد

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از زمان افتتاح مترو برج میلاد خبر داد.

زمان افتتاح مترو برج میلاد مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در نشست خبری خود که صبح امروز ۹ تیرماه برگزار شد درباره اقدامات سال ۹۹ گفت: در سال ۹۸ از یک جهت سال ارزنده‌ای برای مترو بود، چرا که ۹ کیلومتر جنوبی با ۳ ایستگاه خط ۶ افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو ) افزود: در ادامه سال در ۲ مرحله ۲ ایستگاه دیگر به خط ۶ اضافه شد و تاپایان سال ۵ ایستگاه از این خط افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از خط ۶ با ۵ ایستگاه را در سال گذشته افتتاح کردیم گفت: خط ۷، ۸/۵ کیلومتر با ۳ ایستکاه وارد مدار شد و توفیق افتتاح ۳ ایستگاه را در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ داشتیم.

امام بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که در ۶ ماه دوم ماهی ۱ ایستگاه افتتاح کنیم که به جهت مشکلات پیش آمده به ۳ ایستگاه محدود شدیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: نزدیک به ۶۴ کیلومتر خطوط نیمه تمام داریم که این خطوط حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ است.

او بیان کرد: اولویت ما در سال جدید افتتاح ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ است و در خط ۶، ۶ ایستگاه را می خواهیم با ۷ کیلومتر افتتاح کنیم.

امام ادامه داد: ۵ ایستگاه در خط ۷ و ۱ ایستگاه در خط ۳ را میخواهیم وارد مدار کنیم و این ۱۲ ایستگاه حداقل برنامه ما هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در تیرماه  ۲ رام قطار باقی مانده را وارد شبکه می کنیم و بهره برداری ۳ پست برق را نیز در برنامه امسال داریم.

امام بیان کرد: اوراق مشارکت سال ۹۷، ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ بانک عامل داشتیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: آخر تیرماه ۹۸ اوراق بانک صنعت و معدن واریز شد و آن ۹۱۰ میلیارد بانک آینده واریز نشده است.

او ادامه داد: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در ۲ هفته پیش وثیقه در اختیار بانک آینده قرار گرفت و ۱۴/۸ میلیارد تومان واریز شد.

امام بیان کرد: امیدواریم وثیقه بانکی و ضمانت نامه بانکی از سوی بانک شهر برای بانک آینده تسلیم شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو با بیان اینکه امسال بودجه ما ۲۸۰۰ میلیارد تومان در شهرداری هست گفت: امیدواریم از ۲۸۰۰ میلیارد تومان ۵۰ درصد مبلغ را دریافت کنیم.

او گفت: با دریافت منابع، برنامه ما صورت میگیرد.

امام درباره توضیحات رییس شورای شهر مبنی بر افتتاح نشدن حتی ۱ کیلومتر تونل در ۳ سال اخیر گفت: ابتدای دوره جدید مدیریت شهری ، قرار شد خطوط قبلی را تکمیل کنیم و توقع شروع خط جدید بسیار به جا هست و ما آن را جدی گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: ۴ خط و ۲ خط اکسپرس دیگر باید ساخته شود که منابع خود را لازم دارد و افتتاح هر خط بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

امام با بیان اینکه ساخت خط ۱۰ در اولویت است گفت: باید دنبال منابع جدید باشیم و در خط ۱۰ سرمایه گذاران متعددی اعلام آمادگی کرده اند.

امام بیان کرد: در ماه های آینده آمادگی آغاز احداث خط ۱۰ را داریم و این خط از بزرگراه بابایی شروع می شود و تا وردآورد ادامه دارد که ۴۲ کیلومتر است.

او گفت: شاید منظور رئیس شورای شهر افتتاح نشدن ۱ کیلومتر از خطوط جدید بوده‌ است.

امام درباره اولویت‌های اقتتاح ایستگاه ها گفت: اولویت اول مصوبات بالا دستی و طرح جامع است، اولویت اصلی ما برای افتتاح خطوط است.

امام گفت: در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، قرار شد افتتاح خطوط انشعابی در دستور کار خود قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: دولت از چند جنبه موظف به کمک هست و هر سال این مقدار بودجه کمتر شده است.

او گفت: سال گذشته ۱۵ درصد سهم ما توسط دولت پرداخت شد.

امام در پاسخ به سوالی مبنی شایعات استعفای خود گفت: در واقع چون سال آخر مدیریت شهری هست، شایعاتی در زمینه های مختلف رخ داده و استعفا و جابجایی من شایعه هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: مترو پرند ۵۰ کیلومتر است و ۳۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و استفاده زیادی از این خط نمی شود.

او گفت: اگر ۱۹ کیلومتر باقی مانده تکمیل شود، اتفاق خوبی برای شهروندان پرند رقم می خورد.

امام بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خط مترو پرند نیاز است و برنامه ریزی داریم که این خط افتتاح شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در ۳ ماه اول سال حدود ۸۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم.

او بیان کرد: موضوع اوراق ۹۱۰ میلیارد که قرار است این ماه حل شود، موضوع بسیار خوبی است.

امام گفت: امیدواریم ایستگاه برج میلاد را در شهریور افتتاح کنیم که ایستگاه بسیار مهمی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود : ورودی مستقل ایستگاه شهید نواب صفوی خط ۷ را  نیز شهریور افتتاح می کنیم.

او ادامه داد: در خط ۷ ایستگاه برج میلاد، شهید محلاتی ، قیام و آهنگ امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امام بیان کرد: ۴۹ درصد از سهام شرکت واگن سازی تهران برای ۲ شرکت چینی هست و سالهاست قطار‌های مترویی وارد شبکه می شود و ۳۰ درصد آن تولید داخل است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: پیشنهاد داریم شرکتی ایجاد شود که سهام دار خارجی در آن نباشد.

او با بیان اینکه کار مترو خیلی جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد گفت: ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی بسیار خوب است، همچنین واحد سرمایه گذاری را سال گذشته برای اولین بار در مترو افتتاح کردیم و سرمایه گذاری را در تاریخچه مترو نداشتیم.

امام در پاسخ به سوالی مبنی بر وارد شدن مترو به بورس گفت: شرط اول وارد شدن به بورس، سود ده بودن مترو هست و در حال حاضر مترو شرکتی سود ده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه