English

۲۵۰۰ عملیات اطفایی در منابع طبیعی پایتخت از ابتدای سال تا کنون

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیان کرد از ابتدای سال تا کنون ۲۵۰۰ مورد آتش سوزی کلی و جزئی در منابع طبیعی تهران و پارک‌های جنگلی رخ داده که منجر به عملیات اطفایی شده است.

۲۵۰۰ عملیات اطفایی در منابع طبیعی پایتخت از ابتدای سال تا کنون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، طی ماه های اخیر آتش سوزی های پی در پی در بوستان ها و پارک های جنگلی پایتخت باعث شد تا شایعاتی در مورد عمدی بودن این حوادث منتشر شود. با این وجود مدیرعامل سازمان آتش نشانی مدعی است که 90 درصد این آتش سوزی ها براثر سهل انگاری شهروندان اتفاق افتاده است.

مهدی داوری   صبح امروز در نشست خبری با موضوع آتش سوزی‌های اخیر پایتخت با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا کنون در مجموع ۲۵۰۰ مورد حریق و آتش سوزی در بوستان های جنگلی و فضاهای سبزتهران اتفاق افتاده است، گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ مورد وسعت بیشتری داشته‌ ولی بر اساس بررسی های انجام شده بیش از  ۹۰ درصد کل آتش سوزی‌های فضای سبز بر اثر سهل انگاری در زمان حضور در فضای سبز بوده  و آتش سوزی عمدی به معنای خاص آن نداشته ایم. ضمن آنکه، مواردی که نیز درباره عمدی بودن گفته می‌شود مربوط به فرایند کشاورزی کشاورزان است که هرساله با آموزش‌ها در حال کاهش است یا ممکن است مربوط به تفریحات برخی از هموطنان باشد.

وی با ذکر اینکه حریق فضاهای سبز و بوستان ها چیز جدیدی نیست گفت: سالهاست که شاهد این آتش سوزی ها در فضاهای سبز و بوستان های تهران در فصل گرما هستیم منتهی امسال از آنجاییکه این آتش سوزی‌ها بلافاصله بعد از آتش سوزی های زاگرس رخ داده بود باعث شد تا رسانه‌ها و افکار عمومی با حساسیت بیشتری موضوع را دنبال کنند،درحالیکه این آتش سوزی‌ها به لحاظ آماری تغییر محسوسی نسبت به سال های گذشته نداشته است. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با ذکر اینکه تا به امروز هیچ یک از این حریق‌ها چالش خاصی را برای آتش نشانی ایجاد نکرده و همگی مهار شده است گفت: خوشبختانه در این آتش سوزی‌ها  درختان کمی آسیب دیده اند و بیشتر، گیاهان خود "رویی" که با سرعت زیادی رشد می‌کنند در آتش آسیب دیده اند.

وی با ذکر اینکه بهتر است شهروندان در مراجعه به بوستان‌های جنگلی تهران از امکانات پخت و پز استانداردی که تدارک دیده شده استفاده کنند گفت: ما در طبیعت معمولا برای اطفا مسلما به سادگی سطح شهر نیست کمااینکه عملیات اطفاء در ارتفاعات علاوه بر مشکلاتی که برای شهروندان به همراه دارد برای آتش نشان ها نیز با سختی ها ومشکلاتی همراه است .

به گفته وی بخشی از این آتش سوزی ها به آتش سوزی های کشاورزی محدود می شود. به عبارتی در بخش کشاورزی پس از درو معمولا آتش سوزی‌هایی توسط کشاورزان انجام می‌شود که می تواند به سایر بخش های فضاهای سبز اطراف هم کشیده شود.  برای همین با آموزش در حال حل و فصل آن هستیم. 

داوری بخشی از آتش سوزی‌های یاد شده را نتیجه بازیگوشی نوجوانان و جوانان دانسته و گفت: به عنوان نمونه در یک مورد؛ پنج جوان برای تفریح، با انداختن ته سیگار در دفتری که آماده آتش سوزی است جرقه آتشی بزرگ را زده بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه سخنان خود اشاره ای هم به نظارت بر ایمنی ساختمان های تهران کرد و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۳۳ هزار ساختمان مهم در شهرتهران، مورد ارزیابی سازمان آتش نشانی قرار گرفت که در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه