English

آغاز سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی‌ها از تیرماه

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آغاز سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی‌ها از تیرماه خبر داد.

آغاز سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی‌ها از تیرماه

به گزارش خبرگزاری موج، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به ادارات‌کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سنجش از 15 تیر آغاز می‌شود و تا آخر شهریور ادامه دارد، گفت: ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه  ۱۲۰۰ پایگاه سنجش اولیه نوع «ب» که ۶ نفر را شامل می شود، ۱۱۰۰ پایگاه سیار، پایگاه های تخصصی و ۸۰۰ پایگاه پذیرش جهش تحصیلی کار سنجش را عهده‌دار هستند. تصریح کرد: در صورت مشکوک بودن، نوآموز به یکی از ۵۰۰ پایگاه تخصصی جهت ارزیابی تخصصی ارجاع خواهد شد.

وی به مدارس سنجش اشاره کرد و افزود: از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه