English

معاون عمرانی وزیر کشور:

۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها هستند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: 95 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات بیش از 37 هزارو 80 دهیاری هستند.

95 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که شنبه 24 خرداد در مراسم رونمایی از دسترسی 1034 روستا به شبکه ملی اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 95 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات بیش از 37 هزارو 80 دهیاری هستند از آمادگی برای اجرای طرح بهره گیری روستاییان و دهیاری های دانش پایه و منتخب کشور از خدمات نوین مخابرات با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای این حوزه هستیم.

وی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: توسعه خدمات در سطح روستاهای کشور با بهره گیری از فناوری های نوین از جمله آموزش از راه دور، درمان از راه دور، ایجاد بازار مجازی فروش و بازاریابی محصولات روستایی، ایجاد شبکه فعالان اقتصادی روستایی از جمله موضوعات مورد نظر وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای توسعه روزافزون مناطق روستایی و ایجاد اشتغال و جهش تولید می باشد.

وی افزود: مجموعه وزارت کشور و استانداری ها آماده ارایه آموزش های لازم به دهیاری ها و روستاییان عزیر برای بهره مندی مطلوب از اینترنت و فناوری های نوین ارتباطی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در همفکری و هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، کما اینکه دهیاری های زیادی آمادگی خود را برای فراگیر شدن استفاده از سامانه های مختلف ارتباطی و اطلاع رسانی در سطح دهیاری و روستا اعلام نموده اند.

وی همچنین از راه اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی در حوزه دهیاری ها به منظور برنامه ریزی بهینه و توزیع مناسب امکانات و ماشین آلات دهیاری ها در 17 لایه اطلاعاتی گوناگون از جمله جمعیت، خانوار، تعداد ماشین آلات، پایگاه های آتش نشانی دهیاریها، وضعیت مدیریت پسماند روستاها و ... از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اشاره نمود و  اضافه کرد: سامانه جامع دهیاری های کشور به منظور بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات در ارایه خدمات و تقویت نظارت و شفاف سازی عملکرد نهاد دهیاری شامل موارد امور مالی و بودجه، صدور پروانه ساختمانی، نظارت بر پروژه های عمرانی، تخلفات، منابع انسانی، امور اداری و درجه بندی دهیاری ها در راستای دستیابی به روستاهای هوشمند بزودی به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت رونق اقتصادی و اشتغال روستایی، اقداماتی همچون؛ کمک به تغییر رویکرد متولیان مدیریت روستایی در سطوح مختلف از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف به صورت مستمر و براساس برنامه مدون، تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های کارآفرینی، خلاقانه و نوآورانه در مناطق روستایی کشور با شناسایی حدود 3000 طرح کارآفرینانه و خلاقانه در عرصه‌های روستایی و انتشار طرح‌های کارآفرینی منتخب در قالب دو جلد کتاب با عنوان "کارآفرینان برتر روستایی ایران" و پرداخت تسهیلات به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها انجام گرفته است.

جمالی نژاد همچنین اعلام کرد: در راستای هم‌افزایی و اثربخشی فعالیت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با توسعه روستایی تاکنون 27 تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌هایی همچون؛ سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی کشور و ... منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه