English

محسن حاجی میرزایی در همدان:

آینده جامعه را می توان در آموخته های مدارس پیش بینی کرد!/افزایش ۴.۵ برابری اعتبار ساخت مدارس

وزیر آموزش و پرورش در همدان بااشاره به ضرورتِ افزایش کیفیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر مجتمع سازی مدارس و افزایش 4.5 برابری اعتبار ساخت مدارس، عنوان کرد: آینده جامعه را می توان در آموخته های مدارس پیش بینی کرد!

آینده جامعه را می توان در آموخته های مدارس پیش بینی کرد!/افزایش 4.5 برابری اعتبار ساخت مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، محسن حاجی میرزایی،  وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دو استخر بزرگ دانش آموزی ناحیه یک و دو همدان با اشاره به اینکه عرصه های یادگیری متنوع است و تنها به کلاس منحصر نمی شود، عنوان کرد: تمامی اجزا و عناصر یک مدرسه از کلاس، سالن های ورزشی، راهروها و ...  محیطی را تشکیل می دهند که ماموریت بر یادگیری دانش آموزان را به عهده دارد.

حاجی میرزایی افزود: یکی از جنبه های مغفول در این حوزه جنبه های زیستی و سلامتی دانش آموزان است که اگر به آن توجه نشود در معرض خطر قرار می گیرد، قوای دماغی و ذهنی آن ها در اثر نبود تحرک جسمی آسیب می بیند.

وی با اشاره به اینکه تمام دنیا در حال پیشرفت است و این درمورد هر آدمی بر اساس فهم خود به این مهم توجه می کند، گفت: انسان در تکاپوی دائمی برای بهتر شدن و بهتر زیستن است و این دغدغه مشترکی است.

وی ادامه داد: اندیشمندان در پی رمزگشایی در نقطه تحول آدمی هستند و در این مسیربسیار بیراه رفته اند و تصور کردند برخورداری های مادی و فیزیکی زمینه این تحول است اما گذشت زمان آشکار کرده است که تحول مستلزم تحول در یادگیری است.

وزیرآموزش و پرورش عنوان کرد: انسان ها همانگونه عمل می کنند که آموخته اند، اگر بد عمل می کنند بد آموخته اند و اگر عملکرد درستی دارند به درستی آموخته اند.

حاجی میرزایی با اشاره به قول مشهوری است که اگر می خواهید آینده جامعه ای را پیش بینی کنید بروید و مدرسه های آن را ببینید تصریح کرد: بررسی کنید و ببینید در مدارس چه یاد می دهند و اینگونه می توان فهمید آینده این جامعه چگونه است!

اگر ظرفیت جامعه و توانندی موجود را برای تنش های متنوع آماده کنیم، قطعا باید بر یادگیری متمرکز شویم. امکان ندارد در عرصه ای به پایداری در تحول برسید که یادگیری در آن برقرار نباشد.

وی با اشاره به پویش مردمی آجر به آجر گفت: اینکه امروز فرصتی دست داده است که هر که می خواهد مدرسه بسازد و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش همیشگی است.

وی به مدرسه سازی به صورت مجتمع نیز تاکید کرد و گفت: از سال جدید سامانه ای تحت سامانه مکان یابی طراحی شده است تا ملاحظات مورد نظر در این حوزه و مکان یابی مطلوب درنظر گرفته شود درسال جاری برای 370 پروژه از این سامانه بهره گرفته می شود.

وی به جایگاه مهم دانشگاه فرهنگیان نیز پرداخت و یادآور شد:اگر نتوانیم از این فضا استفاده کنیم، متضرر خواهیم شد. دراین حوزه موضوع مهم ساخت ساختمان و افزایش فضای فیزیکی نیست بلکه باید بر روی افزایش کیفیت نیروی انسانی حاضر کار کرد وتا زمان بازنشستگی این افراد با دانشگاه در ارتباط باشند تا دانش آن ها به روز باشد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در سال 1396 اعتباری 844 میلیاردتومانی درنظرگرفته شد و 470 میلیارد تومان در سخت ترین شرایط  کشور محقق شد و در سال جاری نیز این عدد نزدیک به 4.5 برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه