English

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

بهینه سازی فرآیند مصرف انرژی و فاضلاب جزء الزامات ساخت وساز می شود

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ازاجباری شدن کنترل بهینه سازی مصرف آب و فاضلاب در فرآیند ساخت و سازهای تهران خبر داد.

بهینه سازی فرآیند مصرف انرژی و فاضلاب جزء الزامات ساخت وساز می شود

به گزارش خبرگزاری موج، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب در تهران گفت : یکی از نقاطی که باید به طور جدی فرآیند مصرف آب و فاضلاب در آنها کنترل شود، ساختمان ها هستند. به همین دلیل از چندی قبل کمیسیون نظارت بر بهینه سازی مصرف آب و فاضلاب در ساخت و سازها به صورت پایلوت در منطقه 22 تشکیل شده که به زودی کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به وظایف این کمیسیون گفت: وظیفه  این کمیسیون نظارت برشیوه اجرای شبکه آبرسانی و سیستم فاضلاب در ساختمان های در حال ساخت است. به عبارتی از این پس در منطقه 22 یکی از الزامات ساخت و ساز رعایت اصول تعیین شده توسط این کمیسیون در بخش آبرسانی و فاضلاب خواهد بود. 

انصاری همچنین از ایجاد بانک اطلاعات تنوع زیستی خبر داد و گفت : ابن بانک اطلاعاتی به منظور بررسی وضعیت ۱۳۰۸ گونه گیاهی، که از این میان ۱۶۷ گونه انحصاری، ۱۸۰ گونه پرنده، ۳۸ گونه پستاندار و ۱۳ گونه خزنده تشکیل شده است..

وی به مصوبه روز گذشته شورای شهر تهران در ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی شهر تهران، اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث ساماندهی ساخت‌وسازها و تبدیل شدن این منطقه کوهستانی به زون طبیعی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع شهر تهران اصلاح الگوی کشت گیاهان در تهران از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: همانطور که شورای شهر نیز بارها تاکید کرده، با توجه به اقلیم تهران سعی می‌شود از گیاهان کم آب بر و همساز با اقلیم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه کارواش‌ها از دو منظر مصرف بی‌رویه آب و استفاده از مواد شیمیایی مورد توجه این اداره کل قرار دارد، گفت:  ۴۵۱ واحد کارواش در شهر تهران شناسایی و پایش شده اما از آنجا که قوانین بالادستی در حوزه برخورد با متخلفان در این زمینه متخلفان این حوزه، در اختیار اداره کل محیط زیست تهران قرار می‌گیرند.

انصاری با اشاره به ضرورت اصلاح مصرف پلاستیک در شهرداری گفت: با پیگیری‌های انجام شده، دبیرخانه کاهش مصرف پلاستیک به اداره کل محیط زیست منتقل شد و با ابلاغیه  شهرداری تهران مصرف ظروف پلاستیک را ممنوع اعلام کرد.

گشت  پایش محیط زیست از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران که وی در خصوص آن گفت: گشت و پایش محیط زیست به زودی در تهران با خودروهای اختصاصی و تجهیزات مدنظر راه‌اندازی شده است تا با توجه به امکانات نمونه‌برداری که در اختیار خواهند داشت وضعیت آلودگی زیست محیطی مناطق و بخش های مختلف شهر را بررسی و رصد کنند تا بدین ترتیب منابع و کانون‌های آلودگی شناسایی شوند 

انصاری با اشاره به اینکه شعار امسال روز محیط زیست زمانی برای طبیعت گفت: در راستای این شعار محیط زیست شهرداری شعار «اکنون زمان توجه به طبیعت» برگزیده شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی