English

روند کاهشی جانباختگان تصادفات از سال ۸۰ تا ۹۸

رئیس پلیس راهور ناجا از روند کاهشی جانباختگان تصادفات از سال ۸۰ تا ۹۸ خبر داد.

روند کاهشی جانباختگان تصادفات از سال ۸۰ تا ۹۸

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار خدمات پلیس راهور در سال ۹۸ گفت: بیش از ۳۵ میلیون و ۷۸۴ هزار خدمت در مجموعه ناجا در سال ۹۸ به مردم ارائه داده شده است که سهم پلیس راهور از این تعداد خدمت، ۷۰ میلیون بوده است یعنی حدود ۵۱ درصد از خدماتی که به ناجا ارائه داده مربوط به پلیس راهور بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار شماره‌گذاری خودرو در سال ۹۸ افزود: پلیس راهور پنج میلیون و ۲۰۷ هزار خودرو شماره‌گذاری کرده است که در مقایسه با سال ۹۷، ۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۶۹ هزار راننده برای بار اول در سال ۹۸ گواهینامه‌شان در آستانه ضبط سه ماهه قرار گرفت و ۵۷۰۰ راننده برای بار دوم در معرض توقیف گواهینامه قرار گرفتند.

به گفته هادیانفر، حدود ۱۲ هزار نفر هم برای بار سوم در معرض توقیف گواهینامه قرار گرفتند که این افراد گواهینامه‌شان باطل شده و بعد از یک سال می‌توانند گواهینامه جدید دریافت کنند.

وی اظهار داشت: آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی از دهه ۸۰ تا سال ۹۸ روند کاهشی داشته است. در سال‌های ۹۶ و ۹۷ شاهد بودیم که در تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی، درصد بسیار کمی افزایش داشتیم البته در سال گذشته موفق به مهار آن شده‌ایم.

کاهش ۰.۲ درصد آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار پزشکی قانونی تا بهمن سال ۹۸ گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تا بهمن ماه یعنی قبل از شیوع کرونا ۰.۲ درصد آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی کاهش داشته که با احتساب اسفند می‌توان گفت این آمار در سال ۹۸، ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

هادیانفر بیان کرد: به جز مهرماه که تردد جاده‌ها بیشتر مربوط به بازه زمانی اربعین بوده (۶.۶ میلیون تردد)، آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی کاهش داشته است.

وی گفت: هر مورد جان‌باخته حوادث رانندگی ۵.۲ میلیارد خسارت مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای را در جهان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در نظر می‌گیرند. در سال‌های ۹۷-۹۶ این آمار ۵.۱ و در سال گذشته ۴.۸ بوده که اینها نشان می‌دهد اگر با معیارهای جهانی، تصادفات را بررسی کنیم، آمار تصادفات ایران کاهش چشمگیری داشته است.

هادیانفر تأکید کرد: طبق آمار پزشکی قانونی، در سال ۹۶ تعداد ۱۶ هزار و ۹۸۷ نفر، در سال ۹۷ تعداد ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر و در سال ۹۸ از ابتدای سال تا بهمن‌ماه ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه