English

دستورالعمل بازگشایی مدارس در ایام کرونا ابلاغ شد

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس در ایام کرونا را ابلاغ کرد.

دستورالعمل بازگشایی مدارس در ایام کرونا ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، در پی بازگشایی مدارس که از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود و در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس با عنوان «بازگشایی مدارس در شرایط  فاصله‌گذاری اجتماعی» تهیه شده در وزارت بهداشت را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر این اساس ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها باید گزارشی از اقدامات انجام شده به کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال کنند.

این دستورالعمل، بازگشایی مدارس را منوط به شروطی از جمله ضدعفونی تمام سطوحی که در تماس با دانش‌آموزان است، تأمین صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی، امکان فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌های مدارس، اطلاع‌رسانی به معلمان و دانش‌آموزان در جهت رعایت احتیاط‌های لازم و ثبت دوره‌ای وضعیت سلامت دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از امکانات غربالگری کرده است.

همچنین رعایت اصول پایه، غربالگری و بیماریابی، اطلاع‌رسانی به والدین در مورد کودکان، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، لغو تمام برنامه‌های فوق برنامه، آموزش سلامت فردی و عمومی، تعطیلی پایگاه‌های تغذیه‌ای دانش‌آموزان، کنترل سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس از لحاظ بهداشتی، و ... از جمله مورد ذکر شده در این دستورالعمل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه