English

سازمان پزشکی قانونی آمار جان‌باختگان براثر مواد مخدر در کشور را اعلام کرد

سازمان پزشکی قانونی آمار سال گذشته جان‌باختگان براثر مواد مخدر در کشور را چهار هزار و ۴۷۲ نفر اعلام کرد.

سازمان پزشکی قانونی آمار جان‌باختگان براثر مواد مخدر در کشور را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:‌​ در سال گذشته چهار هزار و ۴۷۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر، محرک، داروهای مخدر و مصرف چندگانه در کشور جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات سه هزار و ۶۷۲ مورد بود، ۲۱.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین از کل تلفات سوء مصرف مواد مخدر شده در کشور طی سال ۱۳۹۸؛ سه هزار و ۸۳۴ نفر مرد و ۶۳۸ نفر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با یکهزار و ۱۴۴، فارس با ۴۰۱ و خراسان رضوی با ۳۲۳ فوتی بیشترین و استان‌های سمنان و ایلام هر کدام با ۲۶، هرمزگان و آذربایجان غربی با ۲۷ و قم با ۳۰ فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشتند همچنین بیشترین آمار تلفات اعتیاد با ۴۰۷ نفر در تیرماه ثبت شده است.

 بر اساس آمارهای موجود از کل تلفات اعتیاد در سال گذشته ۱۰۹۰ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر، ۱۹۰۸ نفر به دلیل مصرف داروهای مخدر ، ۲۰۷ نفر بر اثر مصرف مواد محرک و ۱۲۶۷ نفر بر اثر مصارف چندگانه جان خود را از دست دادند.

از بین افراد فوت شده بر اثر اعتیاد ۴۶.۸ درصد مجرد، ۳۸.۶ درصد متاهل، ۹.۲ درصد مطلقه یا همسر از دست داده بودند و وضعیت تاهل ۵.۴ درصد نامشخص بود همچنین از لحاظ سطح تحصیلات، ۶۲.۲ درصد افراد متوفی کمتر از دیپلم، ۲۴.۳ درصد دیپلم،۷.۳ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و سطح تحصیلات ۶.۱ درصد نامعلوم بودند.

از لحاظ سنی ۵.۱ درصد کمتر از ۱۸ سال، ۲۷.۱ درصد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۰.۹ درصد ۳۰ تا ۳۹ سال،۲۱ درصد ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۵.۸ درصد بالای ۵۰ سال و سن یک دهم درصد افراد نامعلوم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی