English

کریم همتی:

شاید احتمال شرایط برگزاری حج وجود نداشته باشد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شرایط وجود کویید ۱۹، شاید احتمال شرایط برگزاری حج وجود نداشته باشد.

شاید احتمال شرایط برگزاری حج وجود نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ با اشاره به اینکه موارد حاشیه‌ای هیچ ارتباطی با جمعیت هلال احمر ندارد و از مردمی بودن آن کم نمی‌کند، گفت: از همان روز اول اعلام کردیم تمام روزنه‌های فساد بسته خواهد و هرکسی نمی‌تواند حاشیه‌های مالی را از خود دور کند استعفا دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به احتمالات برگزاری مراسم حج گفت: با توجه به شرایط وجود کویید ۱۹، شاید احتمال شرایط برگزاری حج وجود نداشته باشد.

او ادامه داد: ممکن است عربستان با تعداد محدودتری مراسم را برگزار کند و یا برای افراد بالای ۶۰ سال مجوز ورود صادر کند، اگر مورد سوم قطعیت پیدا کند کشور ما ۳۸ هزار واجد الشرایط دارد که از هفته آینده واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع پاندمی کرونا اظهار کرد: هلال احمر از روز‌های شیوع کویید ۱۹ فعالیت آموزشی در فضای مجازی را شروع کرد و توانست ۶۸ میلیون نفر را از این طریق با این بیماری و مراقبت و پیشگیری از آن آشنا کند.

رئیس جمعیت هلال احمر براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا افزود:  موضوع غربالگری مسافران نوروزی در مبادی خروجی ۱۳ استان پرجمعیت انجام شد و ۲۱ میلیون شهروند که قصد عزیمت به استان دیگر داشتند، غربالگری شدند.

او با بیان اینکه ۷ و نیم میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند، تصریح کرد: ۱۴ هزار نفر مشکوک شناسایی شدند که به مراکز درمانی معرفی شدند.

همتی با بیان اینکه هلال احمر همزمان با کرونا در گیر بحران سیل هم بود، افزود: با توجه به بارندگی ها، احتمال سیل در ۲۵ کشور وجود داشت، اما از قبل مقابله با این بحران به وجود آمده بود و ۳ هزار نفر از همکاران ما وارد صحنه شدند.

او به اعطای مجوز و همکاری با ۲۸ موسسه خیریه اشاره کرد و گفت: این موسسات واسطه کمک مردم به جمعیت هلال احمر هستند؛ و همکاری خوبی با آن‌ها انجام شده است. تمام کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم شفاف اطلاع رسانی خواهد شد و ما امانتدار خوبی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی