English

در واکنش به مخالفت نامگذاری معابر به نام مشاهیر اعلام شد:

اقدام فرمانداری سنگ اندازی در کار شوراست

پس از آنکه چند ماه قبل نامگذاری برخی از معابرپایتخت به نام مشاهیر و هنرمندان کشور با موجی از مخالفت ها روبرو شد، اینبار فرمانداری تهران طی نامه ای به نامگذاری تعداد دیگری از معابر پایتخت به نام مشاهیر مخالفت کرد.

اقدام فرمانداری سنگ اندازی در کار شوراست

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری موج ، بعد از آنکه اقدام شورای شهر در نامگذاری خیابان ها و معابر شهرتهران به نام 23 تن از مشاهیر و هنرمندان به نام کشور در چند ماه قبل با واکنش ها و انتقادهای تندی از برخی از افراد و جریان ها قرار مواجه شد، یکبار دیگر فرمانداری در واکنش به نام گذاری تعدادی دیگر از خیابان ها و معابر تهران به نام بخشی از مشاهیر نام آشنای معاصرایران ، با این نامگذاری ها مخالفت کرد. در این نامه فرمانداری در اقدامی عجیب، از شورای شهر خواسته تا مستندات خود برای نامگذاری این معابر به نام چهره های یاد شده را کتبا اعلام کند و بگوید به چه دلیل و براساس چه شاخصه و متر و معیاری باید نام این افراد برروی معابر حک شود.    

مرتضی ممیز، نیروانا اسدبیگی، فرشته کریمی، حشمت الله کهندل، احمد اقتداری، اکبر رادی، محمد علی مجتهدی و پرویز دهداری چهره های نامداری هستند که فرمانداری خواستار شاخصه ها و ویژگی های آنها برای اینکه خیابانی را به نام آنها زده شود، بوده اند.   

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی موج با عجیب خواندن این نامه گفت: واقعا نمی توانم دلیل این نامه مخالفت آمیز فرمانداری را درک کنم! چرا باید فرمانداری در موضوعی که جزء وظایف ذاتی شوراست، دخالت کند؟ مثل این است که یک شهروند نا آشنا به موسیقی بخواهد درمورد تبحر یک هنرمند موسیقی اظهارنظرکند. 

وی تاکید کرد: موضوع بعدی این است که واقعا چرا باید از ما رزومه و سابقه این چهره های شناخته شده کشور را بخواهد؟ یعنی آقایان خودشان این نخبگان جامعه را نمی شناسند؟!

حق شناس تاکید کرد: به نظرم اینگونه اقدامات، معنایی ندارد جز سنگ اندازی بر سر کار شورای شهر تهران که واقعا جای تاسف دارد.               

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه