English

واکنش سردار رحیمی به لغو اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به لغو طرح ترافیک در ایام کرونا گفت: ما در تهران مخالف استفاده از خودروی شخصی نیستیم اما توقع داریم که از سفرهای غیرضرور خودداری شود.

واکنش سردار رحیمی به لغو اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز در حاشیه حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ترافیکی شهر تهران و افزایش استفاده از خودروهای شخصی گفت: ما در تهران مخالف استفاده از خودروی شخصی و کاهش استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی نیستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اما توقع اصلی پلیس از مردم شهر تهران این است که تلاش کنند تا از سفرهای غیرضرور خودداری کنند زیرا امروز مدارس بسته است و طبیعتاً باید ترافیک‌مان کمتر از چیزی که امروز در جریان است باشد، اما آن چیزی که رصد می‌شود این است که وضعیت مطلوب نیست.

سردار رحیمی گفت: از مردم عزیز انتظار داریم حالا که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته است طرح ترافیک اجرا نشود و مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند و این تصمیم هم درست است و نظرمان همین است، شهروندان حداقل سفرهای غیرضرور خود را کاهش دهند و به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به برخی اظهارنظرها درباره اجرای طرح ترافیک از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر اشاره کرد و گفت:‌ در مجموع وقتی نظرات را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که صحیح نیست که حتی در این بازه هم طرح ترافیک اجرا شود زیرا این ویروس در شهر تهران هنوز شرایطش عادی نشده است و باید همه دقت‌نظرها را برای کنترل شیوع آن داشته باشیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ  در پاسخ به این سؤال که شما می‌گویید مردم رعایت کنند اما راهکار این رعایت کردن چیست، گفت: پاشنه آشیل این رعایت کردن، پرهیز از سفرهای غیرضروری است و این محقق نمی‌شود مگر اینکه ما سفرهای غیرضروری را کاهش دهیم، زیرا امروز به نظر می‌رسد که برخی سفرهایشان ضروری نیست و بدون ضرورت وارد خیابان‌ها می‌شوند.

وی گفت: همه ما امروز باید برای کنترل این ویروس دست به کار شویم و یکی از راه‌های آن همین موضوع مدیریت ترافیک است. اینکه ما در ساعت‌های ابتدایی روز ترافیک صبحگاهی داریم امری طبیعی است، اما اینکه بعد از ساعت 9 صبح تا غروب همچنان همکاران من شاهد بار ترافیکی در تهران هستند این موضوع عادی نیست.

سردار رحیمی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص درخواست‌هایش از شورای شهر تهران برای رسیدگی به وضعیت کلانتری‌ها و کمک برای حل مشکلات پلیس تهران بود، گفت:  یک مصوبه‌ای از 11 سال قبل وجود دارد که اقدامی برای آن نشده است که این مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که در واقع کلانتری‌های تهران براساس آن مصوبه باید به 200 عدد برسد.

وی ادامه داد: در گام اول باید 40 کلانتری ایجاد می‌شد که یک مأموریت و مسئولیتی براساس آن مصوبه به عهده مدیریت شهری و شهرداری تهران گذاشته شده بود که هم در بحث واگذاری زمین و هم در بحث ساخت باید به نیروی انتظامی کمک می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ‌ما دلایل و استدلال‌ها و نیازهایمان را به اعضای شورای شهر تهران اعلام کردیم و امروز هم به این دوستان  گفتیم که با همین امکانات که امروز موجود است، در اکثر شاخص‌ها نمره قابل قبولی کسب کرده‌ایم، ولی برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم، باید به امکانات جدید دست پیدا کنیم.

وی افزود: همین امکانات و کلانتری‌هایی که امروز در سطح شهر تهران وجود دارد، برخی از آنها مربوط به سالهای قبل است و برخی از ساختمان‌ها مربوط به قبل از انقلاب است که فرسوده شده و فقط ما آن را نگهداری کردیم.

سردار رحیمی گفت: اگر در گام اول بتوانیم 40 کلانتری اضافه کنیم، امنیت موجود امروزمان ارتقاء بخشیده می‌شود، زیرا امروز تعداد پرونده‌هایی که به هر افسر ما داده می‌شود 10 پرونده است، در صورتی که با افزایش نیرو و کلانتری‌ها این عدد کاهش پیدا کرده و در عوض، کیفیت کار بالا می‌رود.

وی افزود: وقتی به یک کلانتری 250 تا 300 نفر در طول روز مراجعه می‌کنند، خدمات کیفیتش متفاوت می‌شود تا به آن کلانتری 100  نفر مراجعه کنند. به این موضوعات اضافه کنید که برخی مأموریت‌ها زمان‌بر است.

سردار رحیمی گفت: ما از قبل از عید مکاتباتی با اعضای شورای شهر تهران داشتیم و امروز هم برای تأکید بر آن مکاتبات به شورای شهر آمدیم و در کنار ارائه گزارش یک‌ساله تلاش کردیم نظر اعضای شورای شهر تهران را هم برای کمک به پلیس جلب کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تا آنجایی که من می‌دانم حدود 30 هزار میلیارد تومان بودجه مدیریت شهری است که می‌تون یک‌درصد ناچیزی از آن را حداقل یک‌درصدش را به پلیس اختصاص بدهند تا بتوانیم هر ساله اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش به موضوع معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: مردم از این بابت گله دارند،‌ ولی باید به این نکته توجه کرد که امکانات شهر را باید برای جمع‌آوری و ساماندهی این معتادان بسیج کنیم.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران 22 مرکز بهاران داریم که اگر این 22 مرکز در فرایند بازپروری معتادان متجاهر قرار بگیرد، می‌تواند گام مؤثری را برای بازپروری معتادان متجاهر بردارد.

سردار رحیمی گفت: من به برخی از اقداماتی که در این مراکز انجام می‌گیرد، به عنوان یک کارشناس انتقاد دارم، زیرا معتاد می‌آید شب در آنجا می‌خوابد و غذایی می‌خورد و مجدد صبح به خیابان می‌رود و رها می‌شود که این مشکلی را حل نمی‌‌کند، ضمن اینکه شاید دو نفر دیگر را هم معتاد کند.

وی گفت:‌ اما اگر این مراکز به چرخه بازپروری معتادان وارد شوند، می‌تواند نتیجه مثبتی را رقم بزند و به نظرم مشکل معتادین متجاهر کاملاً حل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه